Садівник відзначив головну проблему галузі
Українські виробники навчились вирощувати якісну продукцію, але не можуть її ефективно реалізувати. Це вдається одиницям.
Таку думку в інтерв’ю журналу «Садівництво по-українськи» висловив Владислав Макаренко, співвласник ФГ «Макосад» (Чернівецька обл).
На його думку країні бракує логістичних центрів, як в Польщі або в Італії, відпрацювання механізмів збуту, організації виробників.
«Бо у нас кожний вирощує, як йому заманеться, часто не погоджуючись з ринком, – пояснює виробник. – Порівняйте з Італією, де це відбувається більш централізовано: кожен розуміє, що потрібно вирощувати у певний час та куди збувати продукцію. Тому виробник може більше часу приділяти саме технологіям вирощування, догляду, а не шукати канали збуту. А український садівник – такий собі універсальний солдат, який має знати – і як вирощувати, і як продавати».
Ще один чинник, який заважає системно збувати продукцію садівництва – стихійний ринок. Ланцюгу виробництва-збуту не вистачає додаткового кластеру, щоб з’єднати трейдерів з виробником, зауважив Макаренко.
«Щоб виробники мали уявлення, що їм вирощувати, для кого і за які гроші вони це зможуть продати, – сказав фермер. – А у нас все це ще дуже ситуативно, діє принцип: щоб хтось виграв, хтось має програти».
Читайте також: Садівник сказав, чому ризиковано тримати урожай до певного числа