Попит на ягоди в світі зростає, але разом з тим росте й конкуренція
Світові тенденції на ринку ягід не змінилися. Прагнення до здорового харчування підштовхує попит, але разом з ним росте й конкуренція. Тому вітчизняним виробникам варто зосереджуватися не на низькій собівартості, а на високій якості.
Про це в своїй колонці на AgroTimes зазначила Ірина Кухтіна, президентка Асоціації «Ягідництво України».
«Тенденція до здорового харчування і, відповідно, до попиту на ягоди у світі не змінилася. Попит зростає, але разом з тим зростає і конкуренція. Активно розвивається логістика свіжих ягід, розширюється лінійка обладнання для їх доробки, сортування і калібрування. Це дуже інтелектуальний ринок, зі значною часткою Smart-рішень», – наголосила вона.
На думку президентки ягідної асоціації, конкурувати на свіжому ринку ягід треба лише якістю, не варто йти в демпінг.
«По-перше, низька ціна ніколи не буде сталою перевагою, по-друге, ця перевага дуже швидко перетвориться на слабкість, бо з урахуванням ситуації в Україні собівартість вирощування ягідної продукції в перспективі лише зростатиме», – спрогнозувала Ірина Кухтіна.
На думку експертки, з українських ягід найбільші перспективи експорту на свіжий ринок має лохина. Вона вже продається у Великобританії, Нідерландах, Німеччині, Польщі.
На жаль, платоспроможність українців зменшується. Відповідно, виробникам вигідніше переорієнтовуватися на закордонні поставки. Крім того, валовий збір лохини в Україні буде зростати від року до року з тієї простої причини, що це багаторічні насадження, які з віком даватимуть більший урожай. Обсяги будуть більшими, а на внутрішньому ринку населення стало істотно менше. Тож починати пошук платоспроможних покупців треба вже сьогодні.
Читайте також: Велика кількість лохини знівелювала низьку ціну