Овочі-Ягоди-Сад

Брендовані овочі та фрукти можуть коштувати втричі дорожче безіменних

Брендовані овочі та фрукти можуть коштувати втричі дорожче безіменних

Преміальні овочі та фрукти в упаковці можуть коштувати втричі дорожче, ніж небрендована продукція. Часто ці товари мають іноземне походження, проте вже з’явилося й кілька українських виробників.

Про це в авторській колонці журналу «Садівництво по-українськи» написав Євген Кузін, аналітик плодоовочевого ринку в проєкті EastFruit.

За його словами, кетчуп і картопля фрі не є продуктами з доданою вартістю в овочевому бізнесі, а яблучний сік, концентрат або фруктове пюре – у садівництві.

«В овочівництві додана вартість – це, наприклад, упакована певним чином картопля, яка вже третій рік поспіль завозиться до нас з Нідерландів та коштує у 5-6 разів дорожче за українську продукцію, – пояснив експерт. – А споживач преміального формату, який все ж є в країні, приходить до супермаркету і змушений фінансувати голландського виробника, адже альтернативи такої продукції в Україні немає».

Втім Кузін наводить декілька українських прикладів з якісним роздрібним фасуванням. Це овочі від компанії «Дунайський аграрій», упакована черешня бренда «Коник», яка, за даними експерта, вже продається в українських супермаркетах у поточному сезоні по ціні втричі більшу за черешню неупаковану, та упаковане яблуко бренду UApple.

Варіантом доданої вартості аналітик також вважає виведення на український ринок нового сорту. Приклад – персик Білий Лебідь, який вперше продавався у супермаркетах цього сезону та коштував удвічі дорожче за стандартний.

Читайте також: «Дунайський аграрій» експортує 300 тонн баштанних до Румунії та Німеччини