Точка зору

Як утамувати кадровий голод

Роман Пархоменко
заступник генерального директора групи компаній «Глобино»

Дуальна освіта на сьогодні – чи не єдина можливість вітчизняних сільгосппідприємств отримати висококваліфікованих кадрів. По-перше, коли студенти мають порівну годин теорії й практики, зменшується вірогідність того, що вони втратять інтерес до своєї професії. По-друге, це гарна можливість для підприємств заохотити майбутніх спеціалістів працювати саме в них. І що більший конкурс, то більше шансів у підприємства отримати висококваліфікованого фахівця в сучасних умовах кадрового голоду.

Два з половиною роки тому «Глобинський свинокомплекс» долучився до впровадження дуальної освіти, і коли студенти почали приїжджати на підприємство на практику, стало зрозуміло, що вони отримують дещо неактуальні знання і не знайомі з сучасним обладнанням, адже підручники дуже часто застарівають ще на етапі верстки, а матеріально-технічна база навчальних закладів годиться хіба що для вивчення історії сектору.

Розуміючи, що через кілька років ці ж студенти прийдуть до нас на роботу, і нам доведеться заново їх навчати, ми вирішили попередити ситуацію. Так виникла ідея створювати в навчальних закладах лабораторії, які б моделювали різні процеси виробництва – від роздачі кормів та напування тварин до безпосередньо виготовлення м’ясної продукції – з використанням сучасного обладнання. Таким чином на практику студенти приїжджають вже майже підготовлені, розуміючи з яким обладнанням будуть працювати та як  управляти основними виробничими процесами, а на нашій фермі вони лише вдосконалюють свої навички та знання, а не отримують їх фактично з нуля, як це було раніше.

За підтримки партнерів фірми  HOG SLAT Україна, «І-ТЕК УКРАЇНА» та Big Dutchman, «Глобинський свинокомплекс» уже обладнав лабораторію  в Миколаївському національному аграрному університеті та проводить таку роботу в Маловисторопському коледжі Сумського національного аграрного університету.

Наразі завершується процес підготовки до відкриття лабораторії «Технології виробництва свинини та механізація виробничих процесів у свинарстві» в Сумському НАУ. І на цьому підприємство не зупиниться, адже ми вже відчуваємо ефект дуальної освіти. За період її впровадження у нас пройшли практику 412 студентів, 49 з яких уже працюють у нас на постійній основі. Із них – один студент уже став керівником цеху свинокомплексу, двоє – заступниками керівників, шість – працівниками середньої ланки, решта успішно працюють операторами свинарського комплексу та механізованої ферми.

Для молодих спеціалістів основною мотивацію для гарної роботи є відчуття перспективи розвитку та кар’єрного зростання в компанії. Приходячи на практику, студенти бачать, ким стали їхні колеги по навчанню, іноді навіть їхні однокурсники. До нас нечасто приходять працювати топ-менеджери з інших компаній, ми «виховуємо» своїх, і дуже цим пишаємось.

Крім того, «Глобинський свинокомплекс» упроваджує ще одну освітню програму – надає гранти на навчання талановитим школярам, які зацікавлені працювати в агросекторі. Запрошуємо учнів на підприємство на екскурсії, проводимо для них лекції, де виступають наші партнери та спеціалісти, а вони потім пишуть творчі роботи. Автори найкращих отримують гранти на навчання у вишах або коледжах і знову ж таки з цих навчальних закладів багато з них потрапляють до нас на практику з перспективою отримати роботу.