ТО чи ремонт?
Недавно мене запитали про те, як завчасно підготувати техніку до нового сезону. Відразу промайнула думка: «Пізно копати колодязь, коли хата горить». Народна мудрість — річ безцінна. І думаю, що той, хто керується нею у своєму житті, завжди буде у виграші. Проте, на жаль, ми зазвичай згадуємо ці крилаті вислови надто пізно — коли з нами вже сталося те, чому б варто було запобігти, спираючись на цю мудрість. Принаймні, як свідчить мій фаховий досвід, таких чимало.
Зима минає, і не встигнемо ми озирнутися, як нас поглине вир весняно-польових робіт. Весняний день рік годує. І як буває прикро втрачати той безцінний день через поломки сільгосптехніки. Особливо прикро визнавати, що сталося це через наші прорахунки, а не через вади самої техніки. Зокрема, більшість поломок саме в післягарантійний період стаються через відпрацьований моторесурс. Банально й дуже боляче, особливо зважаючи на те, що цьому можна було запобігти.
Про це свідчить і досвід нашої сервісної служби. Тож сільгоспвиробники, з якими ми співпрацюємо, добре розуміють: не користуючись послугами з ТО (технічного обслуговування) й діагностики, вони наближують послуги з ремонту. До речі, замінити деталь, яка відпрацювала свій моторесурс чи добігає до того часу, в рази дешевше. Фактично в листопаді та грудні минулого року діагностика тракторів була найбільш запитуваною послугою. Відтак нині у наших майстернях стоїть черга на ремонти двигунів, трансмісій, мостів й інших вузлів і агрегатів. Хочу виокремити один, як я вважаю, яскравий приклад.
Дві коробки передач з аналогічних тракторів у ремонті. На обох — близько 8000 мотогодин. Щоправда, один зупинили за результатами діагностики, а другий працював, незважаючи на застереження. Мовляв, дооре — там уже залишилося зовсім трохи, ще пошумить і коробка пару днів. Два акти дефектування, два рахунки на запчастини. По першому трактору – втричі дешевше. Другий «не доорав»: розсипався підшипник, повилущувало шестерні, попсувало вали. Тепер усе це ремонтуємо. А в першому випадку — замінюємо спрацьовані запчастини.
Здається, я розповідаю про очевидне. Проте на практиці ми стикаємося з тим, що техніка допрацьовує до повної зупинки через поломку. Є на те різні причини: і дорожнеча техніки, і неправильно обрані технології, і низька кваліфікація персоналу, і неякісні запчастини й мастила тощо. Фахівцям нашої сервісної служби добре відомі ці причини. Тож вони допоможуть вам їх визначити і, головне — усунути, аби надалі уникнути непотрібних втрат. Так, трактор коштує недешево, тим паче — два. Проте двома тракторами з достатньою кількістю знарядь до них врешті буде і дешевше, і спокійніше, і надійніше. І вже точно — за результатами діагностики один трактор можна зупинити на ремонт, а другий доорюватиме, досіватиме, додисковуватиме й робитиме це без шумів і скреготів, а не ігноруючи їх, бо «не встигаємо».
Я вважаю, зі мною багато хто погодиться, що фахівців у сервісі сільгосптехніки в Україні не так вже й багато. Принаймні надлишку точно нема. І це потрібно завжди пам’ятати, особливо в осінньо-зимовий період. Звісно ж, коли всі польові роботи позаду, хочеться (та й потрібно) перепочити. Ну й добре. Однак зробіть завчасно ТО, діагностику, за потреби — віддайте техніку нам у ремонт і відпочивайте. І це буде правильно з будь-якого погляду.
Коли польових робіт немає, наші фахівці не завантажені, і черга на кілька днів чи навіть тижнів нікого не лякає й нікому не завада. Навіть якщо під час проведення ремонту доведеться докуповувати якісь запчастини — не біда, часу на доставку є з великим запасом, і ціна, що важливо, в міжсезоння буде значно нижчою.
Підсумовуючи скажу: робіть усе вчасно й у професіоналів, і будете працювати спокійно та із задоволенням, мати добрі результати, високі врожаї й прибутки, задоволення і душевний спокій.