Технології – запорука успіху в тепличному бізнесі
Третій рік поспіль ціни на тепличні овочі залишаються рекордно високими відносно довоєнних рівней, але природньо зі зростання пропозиції вони будуть поступово знижуватися, і це вже простежується у певних сегментах українського тепличного ринку.
Туреччина, ключовий постачальник тепличних овочів у регіоні, від нас нікуди не дінеться, плюс продовжують з’являютися нові гравці на ринку, які ще 10 років тому серйозних обсягів не постачали – наприклад, Румунія чи Албанія.
Тож головну ставку наші виробники мають робити на технологіях, які дозволять нівелювати ефект зміни клімату, мінімізувати зростання вартості енерговитрат та підвищити якість продукції. Остання у сучасних умовах – головна передумова фінансового успіху, бо у періоди перевиробництва ви зможете продавати дорожче за низькі цінові рівні на ринку, а у періоди дефіциту – ще дорожче, ніж і так підвищені ціни на ринку.
Обрати внутрішній ринок чи експорт – вирішувати вам, втім зараз більше можливостей саме всередині країни. Проте з плином часу експорт знову має стати одним із найважливіших завдань українського тепличного сектору. І там і там зараз тренди не досить позитивні для України: на внутрішньому – через велику еміграцію населення, на зовнішньому – через більшу конкуренцію з іншими постачальниками. Проте в цілому по світу для галузі тепличних овочів тренди дуже і дуже позитивні, тому що світове населення продовжує швидко зростати, а площі, які виділені під сільське господарство, скорочуються швидше, ніж зростає населення. Тому всі рішення, починаючи з невеликих теплиць і закінчуючи високотехнологічними вертикальними фермами, – сьогодні є рішеннями, які теоретично зможуть забезпечити ваш успіх у майбутньому.