Ще не всі награлися в овочі
Сьогодні в українському овочівництві по суті йде плавна адаптація по європейському сценарію. З кожним роком виникають все більші вимоги споживачів до якості продукції. При цьому зменшуються перепади цін.
Свого часу нас попереджали, що зберігання у холодильниках зимою та весною врешті-решт будуть лише можливістю просто подовжити торгівлю, розтягнути її, а не заробити.
Сьогодні чи ви продаєте продукцію з поля, чи з холодильника – різниці у ціні майже немає, а, враховуючи витрати на зберігання, – додаткового заробітку також немає. Добре, що він у принципі є.
Втім, у перший рік після початку війни був дефіцитний, і дуже багато людей пішли в агробізнес. Підприємці побачили високі ціни в овочівництві і що можна працювати на неокупованих територіях.
Дуже багато людей зацікавились овочами, особливо, тих, хто цим раніше не займався. Тим більше, що у зерновиків на той момент впали продажі через блокаду портів. І до сьогодні Україна з цього тренду ще не вийшла. Як то кажуть, не всі ще награлися.
Але скоріш за все, ще сезон-два – і аматори залишать цю галузь, а залишаться ті, хто налаштований працювати професійно.
Дуже велику частку у цьому овочевому бумі займають домогосподарства, люди, які вирощують на власних паях, городах. Це також впливає на наш бізнес: якщо пайовики бачать, що можуть бути проблеми з продуктами, починають активно саджати біля хат не тюльпани, а картоплю з капустою.