Ніша якісної української продукції ще вільна
Я переконана, що всі умови для плодоовочевого бізнесу сьогодні просто лежать під ногами – у нас не заповнений внутрішній ринок якісною продукцією, за яку готовий заплатити споживач. Це неправда, що українці в основній масі готові купляти будь що, аби дешевше – вони куплять менше, але якісніше, бо поважають себе. Тому за якістю – перспектива, і я вам бажаю рухатись саме в тих напрямках, на яких існує найбільший потенціал розвитку.
Сьогодні стає доволі популярним тепличний напрямок. Адже, на мою думку, немає сенсу йти в овочевий бізнес, щоб вирощувати продукцію низької якості. Це шлях в нікуди, тим паче що у наших північних та західних кліматичних умовах виростити, наприклад, якісний товарний томат у відкритому грунті, – надскладна задача.
Вихід на експорт – це радше наслідок правильно збудованої стратегії продажів на внутрішньому ринку, принаймні по кісточкових культурах, але це стосується і яблук. Чи багато вам відомо марок вітчизняних виробників, які представлені на полицях наших супермаркетів? Ми стандартно бачимо дві-три торгові марки, але й ті ще не стали брендами. У нас ще вільна ніша для брендів, які б відповідали і за якість і за смак. Торгові марки, які присутні зараз, не завжди відповідальні в частині якості своєї продукції, що іноді, на мою думку, тільки шкодить їм.
Тобто правильно збудована стратегія на внутрішньому ринку, коли ви завоюєте увагу українського споживача, дозволить вам дотягнутись до тих стандартів імпортної продукції, яка у великій кількості присутня на вітчизняному ринку. І тоді саме по собі постане питання, щоб почати експортувати.