Точка зору

Головна проблема реалізації органічної продукції — необізнаність споживачів

Валентина Лановенко
власник сімейного плодорозсадника

Ринок органічної продукції в Україні дуже маленький і непорівняний з тим, що є в європейських країнах. 20 мільйонів євро на рік — це майже нічого. Для порівняння органік ринок Німеччини – більше 9 млрд €.

Зараз власники органічних садів, що вирощують товарні яблука, продають частину продукції через спеціалізовані магазини, зрідка  — через супермаркети.

Лише 1% людей в Україні розуміє, що таке органічна продукція і купує її. 

Тут зіграло свою роль і процвітання в країні  псевдоорганічних продуктів, на етикетках яких пишуть “еко”, “біо”, “органік”, не маючи при цьому відповідного сертифікату. Закон “Про основні принципи та вимоги до органічного виробництва, обігу та маркування органічної продукції”, який вступив у дію 2 серпня, покликаний зробити цей ринок прозорішим, зміцнити довіру споживачів та імпортерів до виробників справді органічної продукції. Тепер продукція, на упаковці якої зазначено: “еко”, “біо” та “органік” без відповідного сертифіката, буде вилучатися з обігу, а виробник отримає штрафні санкції. Адже такі написи вводять в оману споживачів. 

Просвітництвом та популяризацією органічної продукції мають займатися і держава, і галузеві асоціації, і самі виробники, наприклад влаштовувати екскурсії в сади. Модель, коли покупці приїжджають збирати яблука самі — дуже яскравий приклад такої роботи зі споживачами. Дитина бачить, як росте яблуко, разом із сім’єю збирає ці фрукти. І таким чином отримує і знання про природні процеси, про органічне вирощування.

Дітям в Німеччині в школі пояснюють, як ростуть органічні рослини. Школярі мають ділянки, де вирощують овочі та фрукти без застосування хімії. За державною програмою шкільного харчування кожна дитина щодня отримує органічне яблуко. Таким чином стимулюється розвиток виробництва органічної продукції та виховується позитивне ставлення до неї.