Техніка

Новачок преміум-класу Case IH Optum CVX

Новачок преміум-класу Case IH Optum CVX

У кінці вересня в рамках відкриття компанією «Укрфармінг» шоуруму Case IH в Харкові відбулась презентація нового трактора Case IH Optum CVX. 

 
 

Новий трактор Case IH Optum потужністю від 270 до 300 к. с., який був торік представлений на виставці Agritechnica, вперше з’явився на теренах України. Виробляють цю модель на надсучасному заводі в Австрії, що гарантує відповідний рівень якості. Характеристики трактора вражають – після численних порівняльних тестів, які проводила компанія DLG, трактор Case Optum отримав звання найбільш економічного та ефективного трактора в своєму сегменті.

 

Його призначення універсальне – Optum може працювати як в полі, так і на транспортних операціях. Велика потужність двигуна (до 313 к. с.) у поєднанні з великою вагою самого трактора (від 10,5 до 16 тонн) дає можливість створювати велике тягове зусилля і працювати практично з будь-якими агрегатами. Об’єм паливного бака становить 630 л, що дає можливість працювати практично цілий день без дозаправки.

 

Мінімальна швидкість за рахунок наявності ходозменшувача ― усього 30 м/год, тобто цей трактор здатен бути корисним навіть тим фермерам, які вирощують овочі.

 

У транспортних операціях це теж досить зручна машина. Велика власна вага відкриває можливості для перевезення масивних вантажів на швидкості до 40 км/год (за 1300 об./хв) або до 50 км/год (за 1600 об./хв.). Потрібно додати, що трактор не тільки швидко їздить, а й може досить активно прискорюватись. Для цього слугує функція kick down ― коли потрібно раптово збільшити швидкість, водій різко натискає на педаль ходу, передатне число суттєво знижується, і трактор починає активно розганятись.

 

У базовій комплектації трактор працює з гідравлічними гальмами причіпного обладнання, проте на замовлення можна встановити все необхідне для роботи з пневматикою. Також можливе встановлення системи ABS, яка в автомобілях давно стала нормою і зазнала численних удосконалень. До речі, в Європі система ABS скоро стане обов’язковою для тракторів. Окрім штатної гальмівної системи конструктори вирішили встановити й додаткову – аварійну. Вона згодиться у випадку, коли основні гальма з якихось причин не зможуть впоратись із зупинкою трактора. Однак це ще не всі гальмівні системи, які є у трактора Optum. Оператор може використовувати систему гальмування двигуном, що збільшує ефективність основної системи гальм на 30%.

 

Двигун об’ємом 6,7 л поки що буде випускатись за екологічним стандартом Tier 4 Final. Це означає, що він обладнаний системою SCR, і для його експлуатації потрібна сечовина. Теоретично для України може випускатись версія Tier 2 або Tier 3, проте очікується, що в Росії найближчим часом екологічні норми стануть більш жорсткими, й те саме, цілком ймовірно, станеться в Україні. Тому виробник поки що чекає на розвиток ситуації.

 

Трактор обладнано безступеневою трансмісією CVX, і це, мабуть, є однією з головних переваг моделі Optum. Оператор мінімально втручається в роботу трансмісії, практично всю роботу виконує комп’ютер. Оператор лише визначає потрібну швидкість руху і бажані оберти двигуна. Також можна встановити діапазон обертів (мінімальний та максимальний рівень), залежно від умов експлуатації.

 

За допомогою цієї трансмісії трактор може абсолютно плавно прискоритись зі статичного положення до максимальної швидкості. Також тут присутня функція утримання трактора на схилах без  використання педалі зчеплення і гальм. Тобто коли трактор на схилі зупиняється і гідростатика встановлюється на нульову швидкість, вона автоматично утримує трактор від будь-яких рухів. Якщо через півтори хвилини оператор не розпочне рух, комп’ютер вмикає стоянкові гальма.

 

Трансмісія складається з гідростатичного блоку, який іде одразу за двигуном, потім механічна частина, а далі диференціал, осі, роздавачі тощо. Така конфігурація дає змогу суттєво збільшити ресурс усієї трансмісії. Механічний блок складається з чотирьох діапазонів, і там використовується подвійне зчеплення.  Це означає, що, наприклад, перший і третій діапазон працюють на одній муфті, а другий і четвертий ― на іншій. Тобто перемикання між сусідніми діапазонами відбувається дуже швидко, а знос муфт практично відсутній.

 

Завдяки тому, що в механіці чотири діапазони, з’являється можливість більше разів потрапляти в таку швидкість, коли гідростатика взагалі вимкнена, і працює лише механічна передача. Перший раз це відбувається на швидкості 6–7 км/год, тобто це саме та швидкість, при які виконуються важкі польові роботи. У цей момент відбувається виключно механічна передача крутного моменту, і саме в цьому випадку витрачається менше палива. Наступна така швидкість – це близько 15 км/год. На такій швидкості виконуються легші операції (наприклад, лущення стерні, сівба, робота зі швидкісними підбирачами). На двох вищих діапазонах виконуються лише транспортні операції.

 
 

Гідравлічна система так само потужна, як і на тракторах більшої потужності. Тобто в стандарті її продуктивність становить 165 л/хв., але можна замовити продуктивнішу версію (223 л/хв).

 

Тут встановлено задній 4-швидкісний вал відбору потужності вже в базовій комплектації, а як опція пропонується передній 2-швидкісний ВВП (єдиний на ринку). Швидкісні режими ВВП, в принципі, нічим не відрізняються від двох стандартних (540 і 1000 об./хв), але тут для кожної з швидкостей є режим Eco. Він призначений для таких робіт, де не потрібна велика потужність, і двигун може працювати в економічному режимі, до 1600 об./хв. Функція плавного запуску Soft Start виявляє підвищений опір під час запуску при під’єднаному ВВП, після чого поступово підвищує крутне навантаження. Гідравлічне гальмо зупиняє рух під’єднаного причіпного обладнання одразу після вимкнення ВВП. Система з гідравлічним приводом та електронним управлінням дозволяє плавно змінювати швидкість та захищає компоненти трактора і причіпного обладнання. Автоматичне управління вимикає ВВП при підйомі тягово-зчіпного пристрою та повторно вимикає його після того, як тягово-зчіпний пристрій буде опущено. Положення, в якому ВВП вмикається та вимикається, можна регулювати та програмувати в послідовності дій завдяки новій системі автоматичного управління на кінцях гону Headland Management Control II.

 

Говорить експерт

 

Анатолій Мацюк,

продукт-менеджер по тракторах та причіпному обладнанню компанії Case IH

 

Цей трактор відкриває нову сторінку в класі преміальних моделей. Optum не випускатимуть у спрощених комплектаціях, тому він завжди буде готовий до повноцінної роботи в будь-яких умовах. Власники зможуть відчути його економічність від самого початку експлуатації, тому що всі технології, які тут використані, в першу чергу націлені на ефективність. Це стосується як «заліза», так і електроніки. Вплив оператора на ефективність зведено до мінімуму, отже, керівнику господарства не потрібно перейматись тим, на якій передачі виконується оранка або сівба і які при цьому оберти двигуна і витрата палива. Також варта уваги універсальність моделі. Трактор здатний однаково ефективно працювати і в полі, і на дорозі, тобто в будь-якому господарстві він буде незамінним.

 

 

Владислав Олійник

журнал “The Ukrainian Farmer”, жовтень 2016 року

  

Усі авторські права на інформацію розміщену у журналі “The Ukrainian Farmer” та інтернет-сторінці журналу за адресою https://agrotimes.ua/journals належать виключно видавничому дому «АГП Медіа» та авторам публікацій, згідно Закону України “Про авторське право та суміжні права”.
Використання інформації дозволяється тільки після отримання письмової згоди від видавничого дому «АГП Медіа». 
 

Інші статті в цьому журналі

ЧИТАЙТЕ БІЛЬШЕ