Введення спеціального тарифу на залізничні перевезення підтримає конкурентність портів Дунаю, - думка
Введення спеціального тарифу на перевезення від «Укрзалізниці» підтримає конкурентність портів Дунаю в порівнянні із глибоководним портами Великої Одеси.
Про це повідомляє пресслужба «НІБУЛОНу».
За словами Михайла Різака, директора із взаємодії з органами влади «НІБУЛОНу», зараз Бессарабія є дорожчою в плані залізниці й доставки автотранспортом у порівнянні з глибоководними портами.
«Це додаткові 250 км автошляхів і 200 км залізниці від глибоководних портів Великої Одеси, що робить порти річки Дунай не менше ніж на 5 доларів на тонну дорожче за глибоководні порти станом на травень 2023 року, – зазначає експерт. – Зменшити ці витрати, що позитивно вплине на рівень закупівельних цін для фермерів, можна за рахунок кількох чинників».
По-перше, за рахунок введення спеціального тарифу на перевезення від «Укрзалізниці» (умовна 1 грн з Чорноморська до Дунаю і назад у ланцюгу доставки), що підтримає конкурентність портів Дунаю в порівнянні із глибоководним портами Великої Одеси.
По-друге, завдяки допомозі донорів у наданні вагонів і причепів для річкових портів Дніпра та Південного Бугу, що дасть змогу зменшити вартість логістики під час перевезення збіжжя від заблокованих річкових терміналів до найближчої залізничної станції і далі залізницею до Дунаю. У випадку «НІБУЛОНу» це додаткові 250 вагонів та 80 причепів для 9 заблокованих річкових портів компанії.
Нагадаємо, «НІБУЛОН» наблизився до довоєнних експортних показників.