Елеватор

В «Укрзалізниці» пояснили, чому подорожчало використання зерновозів

В «Укрзалізниці» пояснили, чому подорожчало використання зерновозів

За останні 3 місяці утилізація вагонів-зерновозів «Укрзалізниці», що свідчить про високий рівень використання вагонів, перевищує 90%. Тому, згідно діючого порядку перегляду ставок, фактична(базова) ставка плати за використання вагону УЗ повинна зрости до граничного (максимальноого) рівня. На сьогодні затверджена гранична ставка для зерновоза УЗ складає – 4 300 грн/доба.

Про це на своїй Фейсбук-сторінці повідомив заступник директора Департаменту з комерційної роботи «Укрзалізниці» Валерій Ткачов.

За його словами, всі наявні вагони-зерновози УЗ реалізуються на відкритих аукціонах (торги на ЄТС Прозорро.Продажі).

За результатами останніх торгів середня ставка на вагони-зерновози АТ «Укрзалізниця» складає:

торги 22.11.2022 (600 ЗРВ) – 5 007,67 грн/доба;

торги 23.11.2022 (2 540 ЗРВ) – 5 160,57 грн/доба;

залишились нереалізованими на торгах 260 ЗРВ.

Тому, на переконання фахівця, зростання фактичної ставки до 4 300 грн/доба, яка є лише початковою ставкою на аукціонах, не є фактичним підвищенням вартості вагону, а відповідає динаміці зміни ринкової вартості вагону в діючих умовах!

Зростання вартості вагону, вважає Валерій Ткачов, спровокувало подовження «зернового коридору» і, відповідно, зростання попиту на зерновози.

«Щодо впливу наявної черги в напрямку західних переходів з 7 тис вагонів, поки зазначений чинник суттєво не впливає на ринкову вартість вагонів. Тому що середньодобова передача вагонів на кордоні складає 650-660 ваг/доба; тобто черга приблизно-10-11 діб!

При середній швидкості руху вагонів в напрямку західних кордонів -60-90 км/доба, цей термін 10 діб -необхідний час для транспортування зерновоза з лінійного елеватору до кордону. При подальшому зростанні черги, цей чинник дійсно почне впливати на ринок використання вагонів», – додав Валерій Ткачов.

Раніше «Укрзалізниця» на понад 40% збільшила обсяги перевезення зерна.