Елеватор

«Укрзалізниця» надала роз'яснення щодо рекордних цін на аукціонах

«Укрзалізниця» надала роз'яснення щодо рекордних цін на аукціонах

АТ « Укрзалізниця» розподіляє усі свої зерновози (ЗРВ) виключно через аукціони на ЕТС Прозорро.Продажі.

Про це на своїй Фейсбук-сторінці повідомив заступник директора Департаменту з комерційної роботи «Укрзалізниці» Валерій Ткачов.

Він нагадав, що на останньому аукціоні ставки за використання вагонів-зерновозів стали рекордними і сягнули 20,5 тис. грн/добу.

«Зростання рекордне – майже в 7 разів від стартової ціни», – констатував Валерій Ткачов, додавши, що вартість вагону УЗ різна в залежності від попиту.

Він пояснив, що реальна ставка аукціонного вагону УЗ для клієнта (при застосуванні фактичної швидкості руху) у 4 рази меньше (200 км/50 км)-та становить 3 525 грн на добу без ПДВ (14100 грн :4= 3 525 грн/доба).

«Не такий вже це і рекорд, враховуючи фактичну швидкість руху та попит на перевезення зерна в напрямку портів», – додав фахівець.

Він зауважив, що ажіотажний попит на експортні перевезення спровокували наступні чинники: наявність інфраструктурних обмежень з перевезення зерна через кордон – адже щомісяця УЗ транспортує на експорт приблизно 800 тис тонн зерна (сумарно усіма видами транспорту лише 2-2,2 млн тонн на місяц, при необхідному обсягу -5-7 млн тонн щомісяця).

Ці обмеження зумовлені: дефіцитом європейців рухомого складу 1435 мм, недостаної кількості терміналів на кордоні для перевантаження, низька провізна здатність європейських залізниць та бюрократичними затримками на кордоні, низкам рівнем координацї іноземних перевізників на загальній інфраструктурі, недосконалий процес планування перевезень з боку УЗ. Також на попит впливає дефіцит перевантажувальних потужностей в портах Європи.

«Найближчі морські порти Польщі та Румунії за минулий 2021 рік перевантажили лише приблизно 33 млн тн зерна (порти Польщі-8,2 млн тонн; Констанца (Румунія) -25,2 млн тонн). При наявній потребі лише України в перевалці зерна 40-60 млн тонн на рік.

Тепер ви зрозуміли, звідкіля такий попит на перевезення зерна.

На пунктах зберігання залишається не вивезеним майже 20 млн тонн зерна минулого врожаю», – зазначив Валерій Ткачов.

На його переконання, без розблокування українських портів Чорного моря неможливо у повному обсязі вивезти наявний врожай зерна, тому попит на перевезення зерна буде значно перевищувати технічну можливість вивезення, що буде і надалі підігрівати ринок перевезень.

«За моїми розрахунками, із 150-180$ загальної вартості логістичних витрат на експорт зерна через порти Румунії та Польщі, АТ УЗ отримує лише 24-30$ за перевезення зерна по території України.

Всі інші кошти (приблизно 125-150$) наразі отримують іноземні перевізники, власники терміналів на кордоні і в морських портах. При цьому, за остані 4 місяця вартість їх послуг зросла у 3-7 разів», – підсумував Валерій Ткачов.

Нагадаємо, після відновлення аукціонів ставка за використання вагонів злетіла на 75%.