Українські зернові термінали втратять в поточному сезоні 98 млн доларів США
З січня по червень 2020 року портові термінали через зниження перевалки пшениці і кукурудзи, а також падіння ставки перевалки внаслідок цінової конкуренції, можуть втратити близько 98 млн доларів США.
Це – результат падіння обсягів перевалки за цей період на майже 8,4 млн тонн, і в середньому на одну тонну дефіциту доводиться 11,78 доларів недоотриманих коштів, пише Ukrainian Shipping Magazine.
Наступного року внаслідок зниження обсягу перевалки пшениці ДП «Адміністрація морських портів України» втратить майже 5,3 млн доларів портових зборів, а кукурудзи – 12 млн доларів. В цілому, сума надходжень від портових зборів зменшиться на 17,55 млн доларів.
«Варто нагадати, що нова Методика розрахунку портових зборів, яку розглядає зараз МІУ, пропонує визначати ставки портових зборів, виходячи з прогнозних показників суднообігу і витрат АМПУ на три роки вперед. В 2021 році суднозаходів через скорочення врожаю стане помітно менше. Якби нові правила розрахунку ставок портових зборів вже вступили в силу, в 2021 р АМПУ б зазнала серйозний дефіцит бюджету. Це ще один привід задуматися над раціональністю деяких положень Методики розрахунку ставок портових зборів», – зазначає видання.
Ймовірно, як трейдерам, так і портовим терміналам вже зараз необхідно переглядати бюджети на наступний рік і готуватися до меншого обсягу роботи. Також ця тенденція може відбитися на планах щодо розширення потужностей зернових терміналів і будівництва нових. Все це говорить про те, що Україну як країну до справжнього моменту щастило з врожаями, і що обсяг перевалки через порти залежить більшою мірою від здатності країни справлятися з викликами економічними і виробничими, ніж інфраструктурними. Інфраструктура завжди слідує за економікою, але зараз Україну і в агросекторі, і в інфраструктурі чекає певний спад.