Україна створить додаткові термінали на кордонах з країнами ЄС
Україна в найближчий рік планує створити додаткові залізничні термінали на стиках із Польщею, Словаччиною, Угорщиною та Румунією.
Про це на своїй Фейсбук-сторінці розповів міністр інфраструктури України Олександр Кубраков за результатами засідання Комітету Європарламенту з питань транспорту та туризму (TRAN).
Він нагадав, що на даний момент обсяги перевезень впали втричі. І головне завдання зараз – запобігти світовій продовольчій кризі та врятувати український експорт. Спільно з системоутворюючими підприємствами країни Міністерство інфраструктури напрацьовує точкові рішення для відновлення ланцюгів постачань, спільно з нашими дружніми сусідами розробляються чисельні інфраструктурні проєкти, які розширять «вузькі місця» на кордоні та дозволять пришвидшити рух товарів.
Зокрема, для збалансування довоєнних обсягів експорту нами уже заплановано в найближчий рік створити додаткові залізничні термінали на стиках із Польщею, Словаччиною, Угорщиною та Румунією.
«Очікуємо, що в співпраці з європейськими партнерами збільшимо перевезення вантажів залізницею хоча би на 50% від довоєнного рівня. Це особливо важливо, враховуючи залежність світових ринків від українського агроекспорту», – зауважив Олександр Кубраков.
Міністр також додав, що автомобільні пункти пропуску взяли на себе основний обсяг експорту продукції з високою доданою вартістю.
«Хотів би також подякувати колегам з Румунії та Молдови. Ми разом з вами вже багато чого зробили. В першу чергу, висловлюємо вдячність за бездозвільний проїзд автомобільним транспортом, як в двосторонньому сполученні, так і для транзиту територією Румунії. Наразі нашу ініціативу вже підтримало 12 країн ЄС та скасували двосторонні та транзитні дозволи для українських перевізників. Це Болгарія, Угорщина, Італія, Данія, Латвія, Естонія, Литва, Словаччина, Австрія, Греція, Німеччина. Ми очікуємо, що таких країн стане більше.
Ми вдячні нашим партнерам, які миттєво погодили нам бездозвільний проїзд для гуманітарних вантажів, крім вищевказаних країн це також Польща, Молдова, Чехія, Словенія, Нідерланди», – уточнив Олександр Кубраков.
Він також зазначив, що в умовах блокади морських портів в Чорному та Азовському морях нами уже створено Дунайський морський кластер, які включає порти, розташовані в Дунайському регіоні. Однак його потужності не можуть компенсувати заблоковані Чорноморські порти.
Раніше ми писали, що «Укрзалізниця» ініціює створення терміналів на кордонах з ЄС.