Елеватор

Експедитори несуть збитки через довгострокові контракти з «Укрзалізницею»

Суперечка через вартість послуг виникла між «Укрзалізницею» та експедиторськими компаніями, які займаються перевозом зерна, виник. Влітку, підписавши договори на використання зерновозів з перевізником, експедитори отримали оптову знижку майже вдвічі в обмін на гарантований об’єм замовлень.

Як зазначають у Всеукраїнській Аграрній Раді, при роздрібній ціні в 1136 грн./добу, оптова становила – 584-682 грн. при підписанні контракту на 9-12 місяців. Однак, через нижчий очікуваного урожай олійних культур ціни на зерновози впали. І тепер експедитори вимагають розірвати договори та не застосовувати до них штрафних санкцій. Аргументують тим, що несуть збитки, оскільки змушені поставляти зерновози за нижчою ціною, ніж закупівельна.

«Будь-які довгострокові договори — це обопільний ризик. Експедитори отримували істотну знижку від «Укрзалізниці», в тому числі, й тому, що брали на себе ризик зниження цін. Цей ризик в поточному сезоні реалізувався і експедитори несуть збитки. А міг не реалізуватися і вони добре заробили б», — зазначив заступник голови ВАР Михайло Соколов

Він наголосив, що «Укрзалізниця» правильно робить, що відмовляється розірвати договори, оскільки не може вчинити інакше. Якби керівництво залізниці погодилось на добровільне розірвання договорів, то це означало б навмисне нанесення  збитків державному підприємству, а за це передбачено кримінальну відповідальність.

Михайло Соколов також наголосив, що експедиторам варто краще планувати свою ринкову стратегію. В тому числі, закладати резерви під комерційний ризик падіння вартості оренди вагонів.

Читайте також: Обсяги навантаження зерна в зерновози впали майже на 6%