Дунай програє в маржинальності глибоководним портам Одеси, - думка
Евакуація флоту з миколаївського портового вузла «НІБУЛОНу» має повернути ціну на фрахт на Дунаї на довоєнний рівень, що здешевить логістику на близько 20 доларів за тонну.
Про це повідомляє пресслужба компанії за результатами відвідин Посла Франції з питань Чорного моря Мікаеля Ру потужностей «НІБУЛОНу».
Побудована компанією вже у воєнний період логістика Дунаєм зіграла важливу роль для всього українського експорту в той час, коли глибоководні порти Одеси не працювали.
Однак, незважаючи на високий потенціал і практичність, на сьогодні цей експортний шлях не використовується на максимум, адже програє в маржинальності глибоководним портам Одеси.
«Зараз Бессарабія є дорожчою в плані залізниці й доставки автотранспортом у порівнянні з глибоководними портами, оскільки це додаткові 250 км автошляхів і 200 км залізниці, що здорожчує логістику», – зазначив директор із взаємодії з органами влади «НІБУЛОНу» Михайло Різак.
Вихід він бачить у вирівнюванні ситуації, зокрема, «Укрзалізниця» могла б забезпечити конкурентні умови доставки агропродукції до дунайських портів, надавши спеціальні тарифи на свої послуги. Також через посла Михайло звернувся до французьких організацій із проханням допомогти придбати ще 250 вагонів-зерновозів.
«Якби Україна імплементувала досвід ЄС щодо компенсації/скасування акцизу на пальне для каботажних перевезень, ми б врятували дороги від вантажівок і сьогодні бачили б Південний Буг і Дніпро судноплавними», – впевнений директор із взаємодії з органами влади «НІБУЛОНу».
Нагадаємо, «НІБУЛОН» інвестує в модернізацію елеваторного напрямку. Також ми писали, що «НІБУЛОН» змінює модель управління елеваторами.