Агромаркет

За виграшною стратегією

За виграшною стратегією

Досвід, ідеї та знання стали основою для динамічного старту проекту AIK Group: за три роки сформовано земельний банк понад 14 тис. гектарів.

 

Бізнес, як кажуть, жорстко карає тих, хто береться за справу поспіхом. А разом із тим — вимагає надзвичайної оперативності, коли йдеться про важливі рішення та їх перетворення у дію. Схоже, цій компанії стрімкий поступ вдалося поєднати з виваженістю та своєчасністю рішень. Її історія почалася буквально кілька років тому у 2014-му, а вже нині насичена яскравими подіями й красномовними фактами. Команда власників і топ-менеджменту AIK Group планує й далі вибудовувати бізнес-модель за найвищими стандартами.

 
 

 

Ефективність у кожному кроці

 

Інноваційна ідея цього агропідприємства на перший погляд дуже проста: максимальна ефективність кожної дії на кожному етапі виробничого ланцюга. Подібний принцип, до речі, застосовують у своїй роботі лоукост-авіакомпанії, які нині стрімко тіснять на ринку класичних авіаперевізників. Щоправда, своєї ефективності вони досягають як шляхом оптимального використання ресурсів, так і зниженням якості. Останнє не знайшло місця в бізнес-моделі AIK Group: розробляючи стратегію розвитку, компанія мала на меті саме високі стандарти якості. А для динаміки взяла на озброєння світові тренди й технології, екстраполюючи їх на українські можливості та застосовуючи комплексний підхід. Разом із першою польовою компанією була створена ще й трейдингова компанія та логістично-елеваторний підрозділ. Свій старт АІК Group розпочав із земельного банку першої польової компанії «Агроінвестконтакт» (600 гектарів у Чуднівському районі Житомирської області). Фактично в той самий час почалася ґрунтовна модернізація Чуднівського елеватора, а за рік — елеватора в місті Красилові Хмельницької області. Паралельно розширювали логістичну базу компанії, збільшували парк сільгосптехніки, вдосконалювали команду професіоналів-однодумців.

 

І ось, наприкінці 2017-го (на третій рік діяльності) у складі АІК Group — п’ять польових компаній із сукупним земельним активом понад 14 тис. гектарів, два сучасних елеваторних комплекси загальною потужністю зберігання 45 тис. тонн, власний автотранспортний парк і логістична служба, успішна трейдингова компанія з річним обсягом продажів понад 100 тис. тонн. Що важливо: компанія розвивалася завдяки максимальній ефективності кожної дії на кожному етапі з безумовним збереженням високого рівня якості як самої продукції, так і взаємодії з партнерами.

 

Так, наприклад, за дотримання сівозміни та правильного чергування сільськогосподарських культур відбувається поліпшення якості землі. До того ж перед агрономами компанії стоїть завдання мінімального використання хімічних засобів для захисту посівів від хвороб, шкідників, бур’янів. А якщо вже й використовувати ЗЗР, то відомих виробників. Якісне насіння, точне землеробство, сучасна техніка й ефективна робота людей дає хороший результат — високі показники врожайності. Так, у 2015 році житомирське підприємство АІК Group увійшло до складу переможців на найвищу врожайність кукурудзи, яку проводила одна з міжнародних корпорацій.

 

Інвестуючи в партнерство

 

Ігор Куценко та Олександр Журба

Ще однією незамінною складовою успіху АІК Group є принцип партнерства. Компанія будує свою роботу на основі довгострокових відносин як зі своїми працівниками, так і з партнерами: власниками земельних паїв, постачальниками та покупцями, місцевою владою тощо. Компанія системно інвестує в соціальні й освітні проекти, надає системну підтримку школам, дитячим і медичним закладам. Здавалося б — навіщо ці зайві витрати компанії, яка тільки-тільки вийшла на ринок й активно розвивається? Проте в АІК Group розуміють, що соціальні проекти — це інвестиції, а не витрати. Однак соціальні проекти роблять багато компаній, у чому тут ноу-хау? Так, сьогодні соціальна складова стає невіддільною частиною багатьох компаній, але й у цій роботі має бути свідомий підхід, розумне планування. Бо в жодної компанії не вистачить сил і ресурсів одразу виправити всі соціальні негаразди. Тому в AIK Group у соціальній роботі послуговуються тим самим проектним підходом, що й у вирощуванні зерна. Спершу — аналіз, що виявляє ключові соціальні проблеми й оцінює ресурси, необхідні для їх усунення. Потім — планування ресурсів і робіт: що, де, у якій послідовності. І наостанок — головне — оцінка ефективності: як ефективно було вирішено завдання. Простий приклад — після того, як компанія взяла під опіку дитячу футбольну команду ДЮСШ Чуднова, за два роки ця команда вперше в історії школи посіла друге місце у своїй підгрупі дитячо-юнацької ліги України.

 

Інновації підкоряються амбітним

 

То хто ж ці відчайдухи, що наважилися практично з чистого аркуша розпочати аграрну справу в такий непростий для економіки період? Ініціаторами проекту стали Олександр Журба — юрист і досвідчений фахівець із керування інвестиціями та досконалим знанням українського законодавства, Ігор Куценко — фахівець, що має за плечима багаторічний досвід керівництва успішними агрокомпаніями, Сергій Літвяк — професійний зернотрейдер із досвідом роботи на міжнародному ринку зерна. Вирішивши реалізувати цей амбітний проект, вони таки побудували в Україні агрокомпанію, що працює за високими міжнародними стандартами та відповідає викликам сучасної динаміки ринку.

 

Сергій Літвяк

Стабільному розвитку АІК Group сприяють принципи, яких компанія прагне дотримуватися у своїй діяльності. Передусім — досвід і знання, які втілюються у довгострокові програми, що передбачає дбайливе ставлення до землі й високий рівень соціальної відповідальності перед людьми. Репутація відповідального сільгоспвиробника, роботодавця, партнера місцевих спільнот є найбільшою цінністю для компанії. Другий принцип — це ефективна європейська бізнес-модель роботи, за якою дрібніші підприємства досягають кращого результату, ніж великі, завдяки більш точному та свідомому підходу до планування роботи й прецизійному налаштуванню всіх технологічних процесів. Третій принцип — свідоме впровадження новітніх світових технологій і власних унікальних ідей ефективного землеробства. Всі ці принципи закладено в девізі компанії agribusiness: idea&knowledge. Скорочено — AIK.

 

 

газета “АгроМаркет”, грудень 2017 року

Усі авторські права на інформацію розміщену у газеті “АгроМаркет” та інтернет-сторінці газети за адресою https://agrotimes.ua/journals належать виключно видавничому дому «АГП Медіа» та авторам публікацій, згідно Закону України “Про авторське право та суміжні права”.
Використання інформації дозволяється тільки після отримання письмової згоди від видавничого дому «АГП Медіа».
 

Інші статті в цьому журналі

ЧИТАЙТЕ БІЛЬШЕ