Використання імпортних олив у вітчизняній техніці
В останні роки агропідприємства постійно поповнюються новими зразками закордонних тракторів, комбайнів та іншої сільгосптехніки. Успіх продуктивної роботи такої техніки багато в чому залежить від використання високоякісних і правильно підібраних мастильних матеріалів. Чи можливо й доцільно застосовувати імпортні мастильні матеріали у вузлах й агрегатах вітчизняної техніки?
Для визначення та порівняння грошових витрат при використанні мастильних матеріалів та продукції «Шелл» було проаналізовано застосування олив на 12 тракторах МТЗ 1221 та 1523 вітчизняного виробництва однієї агропромислової компанії. Під час гарантійного терміну експлуатації на вимогу виробника в техніку заливали мастильні матеріали вітчизняного виробника, зокрема моторна олива M10Г2К. Підприємство вже мало досвід застосування мастильних матеріалів «Шелл» у парку своєї імпортної техніки JD, CLAAS, CASE, FENDT, але побоювалося застосовувати її у вітчизняній (сумісність із гумотехнічними ущільненнями, матеріалами вкладишів колінчастого валу, поведінка олив у теплових зазорах циліндро-поршневої групи). Із компанією була проведена програма випробувань моторних олив Shell Rimula R4L 15W-40 для двигуна одного трактора. Ця олива відрізняється кращою термоокисною стабільністю та стійкістю до утворення сажі за рахунок застосування більш глибоко очищених базових олив II групи (термін служби оливи) і зниженою випаровуваністю (витрата оливи на нагар), а високоефективний пакет присадок надійно захищає деталі двигуна від зношування.
Клієнту було запропоновано моніторити стан оливи за допомогою сервісу Shell LubeAnalyst. Згідно з підписаною програмою випробувань проводили відбори проб оливи з метою аналізу та виявлення оптимального інтервалу заміни на підставі інформації про її стан у техніці цього агрогосподарства і в умовах її роботи (клімат, рельєф місцевості, якість палива, людський фактор тощо). За результатами моніторингу стану олив в одному двигуні усі 12 тракторів були переведені на використання мастильних матеріалів «Шелл». Як видно з наведеного нижче калькулятора, незважаючи на те, що спочатку ціна оливи Shell Rimula R4L була на 77% дорожчою, за рахунок розширення інтервалів заміни з 250 год до 350 год, зменшення кількостей замін олив, зниження витрат на оливні фільтри, а також зниження витрати олив на нагар між замінами з 11 до 2 л, для всього парку техніки — отримали економію. У цьому розрахунку не наведено економію, досягнуту за рахунок запобігання простоїв і незапланованих пошкоджень вузлів й агрегатів, збільшення наробітку до планового ремонту, не підраховані втрати незібраного вчасно врожаю. Кінцева вигода від використання високоякісних олив, за обліку всіх факторів, зазвичай у кілька разів більша.
Дмитро Кривицький, технічний фахівець «Шелл Ойл Продактс Юкрейн»
газета “АгроМаркет” серпень, 2013 року
Усі авторські права на інформацію розміщену в журналі “АгроМаркет” та інтернет сторінці журналу за адресою https://agrotimes.ua/magazines належать виключно видавничому дому АГП Медіа та авторам публікацій, згідно Закону України “Про авторське право та суміжні права”.
При використання інформації з подальшим будь-яким відтворенням, републікацією, поширенням, переробкою, перекладом, включенням її частин до інших творів обов’язкове посилання на журнал “АгроМаркет” з гіперлінком https://agrotimes.ua/magazines . Використання інформації дозволяється тільки після отримання письмової згоди від видавничого дому “АГП Медіа” .