В8: гра по-новому
Passat В8 презентує новий рівень комфорту, вишуканий дизайн, технологічну інноваційність. Новий гравець у бізнес-класі: амбіції чи факт?
Ще один важливий етап в історії німецького автовиробника Volkswagen розпочався 1973 року ― з прем’єри та серійного виробництва першого покоління Passat В1, названого за аналогією з атмосферним явищем, яке визначає клімат на планеті. Автовиробник вдало впорався із завданням для кожного нового покоління моделі, як в черговий раз зробити автомобіль більш сучасним, але щоб він залишився старим добрим Passat. Доказом цього є понад 23 мільйони проданих Passat у світі з 1973-го й до сьогодні ― що цілком відповідає крилатому вислову «Як назвете свою яхту, так вона і попливе». Модель Passat входить до десятки найбільш продаваних автомобілів у світі, поряд із двома іншими моделями виробника. Так, протягом 2013 року кожну хвилину в світі продавалось два VW Passat B7, що становить понад 1,1 мільйона на рік. Тобто моделі Passat з такими фундаментальними позиціями, здавалося б, доводити вже нікому нічого не потрібно: клієнти цінують Passat таким, яким він є. Втім, з виходом нової восьмої генерації Volkswagen отримав всі шанси змінити правила гри на ринку та піднімає ставки ― В8 побореться за клієнта також і в преміальному бізнес-класі.
Моє перше знайомство з Passat В8 відбулось на початку 2015-го, коли отримував іншу модель для тесту. Вже вийшли прес-релізи, що В8 отримав найпрестижніший європейський титул «Автомобіль року 2015», титул Most Reasonable Car 2015 ― найвигіднішого придбання року серед седанів у Німеччині. Але одна справа ― побачити на картинці, інша ― на власні очі та протестувати. Саме про Passat В8 Limousine (седан) в комплектації Highline із дизельним двигуном (2.0 TDI 150 к. с. 6-ступ.DSG) йтиме мова.
VW Passat B8 виглядає агресивно й модно, але в ньому чітко видно традиційні консервативні сімейні риси ― як-от фірмова радіаторна решітка в поєднанні з новою оптикою передніх фар! Якщо уважніше придивитися до деталей екстер’єру, до ліній та вигинів кузова, в новому седані можна впізнати елементи дизайну з преміум-сегмента ― ззаду трохи нагадує флагманський VW Phaeton, є лінії, подібні до AUDI та BMW. У підсумку маємо найстильніше
покоління в історії моделі. Але в Volkswagen і не приховують, що ціляться в преміум-сегмент, де панує «трійця» Audi, BMW та Mercedes.
Коли вперше потрапляєш до салону, важко передати здивування і приємні емоції ― такий собі WOW-ефект. Несвідомо починаєш порівнювати з авто преміум-класу, запитуєш себе: чи дійсно це Volkswagen?
Нова архітектура передньої панелі є дуже стильною та вишуканою, та водночас класичною ― нічого зайвого. Особливу увагу привертають повітроводи, що монолітним блоком проходять практично через всю передню панель, та аналоговий годинник. Інтер’єр виконаний із якісних приємних на дотик матеріалів, з розумною кількістю хромового обрамлення та доступних як опція декоративних вставок з дерева на передній панелі та обшивці дверей, і декору Piano Black на центральній консолі. Водночас всі органи управління розміщені в класичному для бренду місцях ― знайомий пункт управління клімат-контролем, клавіші біля КПП, мультифункціональне кермо з підігрівом… Описувати всі сховки, цікаві дизайнерські рішення інтер’єру В8 можна досить довго, але, підсумовуючи, слід відмітити ще одне досягнення нового Passat ― це золота нагорода за дизайн салону автомобіля ІF 2015, що вважається знаком якості за видатні досягнення в дизайні.
Шумоізоляція салону виконана ідеально, окрема заслуга в цьому скла триплекс (опція), що додатково понижує зовнішні шуми до 35%. Робота тризонної кліматичної установки навіть у максимальному режимі практично не створює шуму, відголоски шуму від контакту шин з поверхнею та спричинені опором повітря проникають до салону в момент, коли вже стрілка спідометра перетнула позначку в 170 км/год. Приємну атмосферу в салоні доповнить комбінована оббивка алькантара/шкіра Vienna. Передні сидіння ErgoComfort з підігрівом та з 14-позиційним електричним налаштуванням, а для водійського з функціями пам’яті (налаштувань крісла та бічних дзеркал) та з масажем. На задньому ряді з комфортом розмістяться два пасажири різної комплекції — достатньо простору для ніг і голови, зручний нахил спинки, додатково є підігрів сидінь, керування кліматичною установкою, USB. Для пасажира, що отримає місце посередині, менше приємних «новин» ― традиційно, як в бізнес-класі, задній диван спроектований для двох, центральне місце дещо вужче та трохи підняте, має плоску спинку, де ховається підлокітник, до того ж ногам заважатиме високий центральний тунель.
Спинки задніх крісел можна легко скласти, в тому числі з багажника, і з 586 л отримуємо об’єм в 2 052 л. Кришка багажника має електропривід з управлінням з салону чи ключа та функцію сенсорного відкриття ― достатньо провести ногою під заднім бампером, що входить до системи без ключового доступу до авто.
Passat вийшов на новий технологічний рівень, отримавши всі найновіші та найдосконаліші системи концерну й нові двигуни. Модель пропонується на європейському ринку з широкою гамою бензинових та дизельних двигунів, є версія в гібридному варіанті. На ринку України доступні 4 бензинові двигуни, найпотужнішим є 2,0 TSI (280 к. с.), що пропонується тільки в топовій комплектації, як і опція фірмового повного приводу 4MOTION та один новий дизельний 2.0 л TDI (150 к. с.,110 кВт при 3500 об./хв, 340 Нм при 1750 об./хв., EURO 5). Аналогічним двигуном укомплектований і тестовий автомобіль, що, мабуть, буде мати найбільший попит в Україні. Автомобіль побудований на платформі MQB (власна розробка), що дає можливість автоматично встановлювати всі системи за рахунок універсалізації та зменшити вагу авто ― В8 став легше на 85 кг, витрата палива зменшилася до 20%. Незважаючи на нову модульну платформу, конструкція підвіски залишилася традиційною ― MacPherson попереду та «багатоважільна» позаду. Нове шасі забезпечує високий комфорт та приголомшливу стійкість автомобіля на поворотах ― ніби на рейках. Динамічні показники ― розгін з 0 до 100 км/год ― 8,7 секунди, максимальна швидкість ― 218 км/год, але виробнику для такого авто не завадило б зробити доступною альтернативну прошивку двигуна з додатковими 20–30 к. с.
Надзвичайну плавність ходу і гарну динаміку забезпечує комбінація двигуна з 6-ступінчатим роботом DSG. Характер авто можна коригувати, обравши відповідний профіль їзди: ECO ― має налаштування дисків зчеплення для максимального використання накату та перемикання передач для дуже плавного стилю водіння, що забезпечить максимальну економію пального на рівні 4,1 л/100 км на трасі та 5,3 л/100 км в міському циклі; NORMAL; SPORT ― змінюється жорсткість підвіски, відгук керма і педалей; а в режимі INDIVIDUAL оптимально налаштувати авто під себе ― пропонується додаткове налаштуванням динаміки набору швидкості в системі адаптивного круїз-контролю. Налаштування ж відстані та максимальної швидкості (до 160 км/год) є звичайним та доступним будь-коли. Стандартно 6-ступінчаста DSG додатково має режим SPORT та режим ручного перемикання, в тому числі і клавіші перемикання передач на кермі для додаткового комфорту.
Важко описати всі нові технології та системи в тестовому авто, навіть виключивши всі ті опції автомобіля, що вже є стандартними та звичайними. Набагато легше сказати, чого не може Passat В8 ― пожартувавши, що не може плавати. Але слід звернути увагу на деякі нові системи чи преміальні компоненти, що дійсно виводять восьме покоління Passat на технологічно новий рівень, подекуди наділяючи це авто штучним інтелектом задля максимального комфорту та безпеки.
Топова мультимедійна система Discover Pro з 8-дюймовим Touchscreen та якісною акустикою, Bluetooth із можливістю підключення для двох телефонів та потокової передачі даних, слот під GSM/3G-картку, що дає змогу телефонувати і роздавати інтернет по WiFi . Нарікань на роботу системи не було навіть під час роботи навігації ― завдяки двоядерному процесору, а управління таке, як у смартфону.
Система кругового огляду Area View поєднує зображення з 4 камер в єдину 360-градусну картинку на екрані, або можна обирати певний ракурс з якоїсь камери. Додатково передня і задня камера отримали нові лінзи з кутом в 180°, що дає змогу отримувати зображення, наприклад, з-за припаркованого поруч автомобіля чи рогу будинку, коли фізично з водійського місця видно тільки перешкоду. Новинка та справжня родзинка ― опційний Active Info Display: це 12.1-дюймовий цифровий дисплей замість аналогових приладів та невеликого екрана бортового комп’ютера, що має широку гаму функцій, режимів роботи, відображення та можливість індивідуальних налаштувань. Меню цієї системи таке, як і в смартфоні, але гортати можна за допомогою клавіш на кермі. Крім візуальної насолоди, дуже зручна ― можна міняти розташування даних ― наприклад, всі параметри для економії пального або вивести карту навігації. Треба їхати по навігації ― циферблати зменшаться, а карта місцевості займе центр екрана.
Додатково вас підстрахують такі системи: Blind Spot ― система попередження наявності іншого авто в «мертвій» зоні; Front Assist ― фронтальний датчик в парі з ABS, ESP стежить за ситуацією попереду. Якщо водій не реагує на вказівки системи про небезпеку, система почне діяти і навіть виконає екстрене гальмування. Є автоматичний паркувальний асистент Park Assist.
Фари LED ближнього та дальнього світла із системою Dynamic Light Assist, що дозволить вам, обравши режим дальнього світла, не перемикатись ― система сама вирізатиме сегмент світового потоку, в якому їде зустрічний або попутний автомобілі, якщо такі є. Після проїзду перешкоди знову освітлюється вся площа.
Volkswagen кілька років тому запровадив незмінне правило у ціновій політиці: нове покоління кожної моделі має коштувати рівно стільки ж як і попереднє. Так, ціна базової комплектації В8 Trendline з бензиновим 1,4 TSI 150 к.с. 6-МКП стартує з аналогічної суми в 30 792 у. о., а з дизелем дещо дорожча. Втім, є ще середня та топові комплектації, додаткові платні опції, що дозволить «зарядити» В8 аж до практично 80 тис. у. о. Так, недешево, але чи можуть таку кількість опцій запропонувати конкуренти? Ціна ж тестованого автомобіля 56 293 у. о.
Можливо, трохи банально, але Passat В8 в цій комплектації з додатковими опціями так і хочеться порівняти із класичним діловим костюмом, пошитим у відомого майстра на замовлення ― адже в ньому відчуватимеш себе гідно та комфортно під час офіційного прийому, ділової подорожі чи свята в родинному колі.
Олег Парадовський
журнал “The Ukrainian Farmer”, листопад 2016 року
Усі авторські права на інформацію розміщену у журналі “The Ukrainian Farmer” та інтернет-сторінці журналу за адресою https://agrotimes.ua/journals належать виключно видавничому дому «АГП Медіа» та авторам публікацій, згідно Закону України “Про авторське право та суміжні права”.
Використання інформації дозволяється тільки після отримання письмової згоди від видавничого дому «АГП Медіа».