Техніка

Трактори потужністю 100–140 к. с. виконують найширший спектр завдань

Універсальний виконавець

Універсальний виконавець

Трактори потужністю 100–140 к. с. виконують найширший спектр завдань, тому до їх вибору слід поставитись особливо уважно. 

Сегмент малопотужних тракторів є найбільш навантаженим. Ці машини виконують повний спектр польових робіт, а також безліч допоміжної роботи — від транспортних завдань до специфічних операцій у тваринництві або овочівництві. Відповідно, такі трактори мають відповідати більшій кількості вимог і водночас бути простими, зручними й доступними навіть для малих фермерських господарств. Саме такою є модель CASE IH Maxxum. 

Потужність — достатня 

Модель уже не перший рік на ринку, і за цей час вітчизняні аграрії вже оцінили її можливості. Трактор досить потужний — 126 к. с. у «номіналі» є достатніми для важких робіт з обробки ґрунту. Двигун — турбована рядна «шістка», що забезпечує плавність роботи в усьому діапазоні обертів. Мотор зроблено максимально простим: тут тільки по два клапани на циліндр, а паливна система — механічна. Цього достатньо, щоб відповідати стандарту Tier III. Мінімум електроніки значно спрощує конструкцію трактора, зменшує ймовірність поламок і спрощує обслуговування. Така концепція спрямована на тривалу роботу без зайвого клопоту, що підтверджує реальна експлуатація в господарствах. 

У фокусі — швидкість або тягове зусилля 

Відповідно до завдань можна обрати трансмісію, що відповідатиме найкраще. За замовчуванням пропонують трансмісію 24 х 24, але за бажанням можна обрати трансмісії Semi-Power Shift 16х16 або 17х16 із системою Autoshift. У такому разі 17 передачу застосовують для пересування дорогами загального користування. Унаслідок вищого передаточного числа максимальна швидкість досягається за менших обертів двигуна, і таким чином відбувається економія пального та створюється менше шуму. 

Система Autoshift є опцією, яка на трансмісіях Power Shift забезпечує автоматичне перемикання передач залежно від навантаження. Якщо ввімкнути режим Auto Field, автоматичний вибір передачі виконуватиметься під час роботи в полі. Наприклад, коли поля нерівні й доводиться постійно рухатись вгору або вниз, краще, коли автоматика самостійно обирає найвигіднішу для таких умов передачу. Відповідно, режим Auto Road використовується під час руху дорогами. Загалом система Autoshift сприяє паливній економності та зменшує навантаження на оператора, дозволяючи концентруватись на якості виконання технологічних операцій або уважно стежити за дорожніми умовами. 

Оснащення для оператора 

Для роботи в простих і складних умовах, вдень і вночі важливо, щоб оператор добре бачив, що відбувається навкруги трактора. Кабіна SurroundVision забезпечує максимальну оглядовість завдяки великим вікнам та ергономічно розташованим приладам керування. Великий внутрішній простір і низький рівень шуму (70 дБА) гарантують комфорт, а це зменшує загальну втому оператора. Хто працював, той знає, як важливо мати достатньо простору для ніг. Особливо, коли оператор високий на зріст. Двері відчиняються на великий кут, завдяки чому зайти всередину або вийти можна без додаткових зусиль. Панель приладів зробили простою, щоб інформація була доступною. З органами керування вчинили так само: досить важко не зрозуміти, що і як працює. На доданок трактор може оснащуватись зовнішніми кнопками керування гідравлікою навіски, спрощуючи агрегатування. 

Працювати можна з будь-яким знаряддям 

Трактор має достатньо потужності для виконання будь-яких операцій

Доволі часто обмеження з боку трактора є причиною того, що аграрії змушені відмовлятись від сучасних високотехнологічних знарядь. Проте не в разі з трактором CASE IH Maxxum. Виробник зробив усе можливе, щоб гідросистема, зчіпний пристрій і вал відбору потужності відповідали поточним потребам користувачів. Наприклад, гідросистема працює з двома гідронасосами: перший має продуктивність 40 л/хв й «обслуговує» систему змащуванні та рульове керування. Другий, продуктивністю 80 або 113 л/хв, забезпечує потужністю навіску і технологічне обладнання. Вал відбору потужності працює з двома швидкостями (540 і 1000 об./хв) і вже в стандарті має функцію плавного увімкнення ВВП Soft Start. Додатково можна встановити систему автоматичного керування, яка вмикає або вимикає ВВП залежно від положення навіски. Кілька варіантів потужної 3-точкової навіски дозволяють працювати з важким навісним обладнанням. Maxxum оснащено нижніми тягами з датчиком зусилля, щоб утримувати стабільне навантаження на зчіпці, регульованими стяжними муфтами, телескопічними стабілізаторами для контролю розгойдування та замками для швидкого під’єднання й спрощеної заміни причіпного обладнання. 

Точність дає змогу економити й заробляти 

Як і в тракторах «старших» класів, для моделі Maxxum передбачено можливість роботи із системами автоматичного керування. Залежно від потреб підприємства можна обрати як базову версію ручного керування, так і автопілот із точністю від 15 до 2,5 см з гарантованою повторюваністю з року в рік. Це дає відчутну економію ресурсів, зменшує час на виконання технологічних операцій завдяки відсутності перекриттів і покращує ефективність використання земель. 

Система автопілотування може бути гідравлічною або електричною. Приймачі здатні працювати з корегувальними сигналами EGNOS, OmniSTAR, RTX або RTK. Монітори можуть працювати як у режимі курсовказівника з ручним підрулюванням, так і забезпечувати повністю автоматичне ведення трактора по заданій траєкторії. Ресивер дає змогу обрати потрібну точність, а оператор може використовувати денний або нічний режим, позначити перешкоди, ввімкнути одну або дві камери. Також обладнання підтримує ISOBUS та може здійснювати керування причіпним агрегатом, що дає змогу вимикати секції. 

Система керування AFS пропонує користувачу кілька рівнів точності: 

1. Супутниковий cигнал Range Point RTX гарантує точність до 15 см. 

2. Супутниковий cигнал Center Point RTX гарантує точність до 4 см. 

3. Cигнал RTK гарантує точність до 2,5 см. RTK сигнал має перевагу над супутниковим в тому, що гарантує повторюванісь з року в рік. Якщо господарство має свої базові станції, вони можуть використовувати їх або скористатись базовими станціями від компанії CNHi, Kiyvstar.  

ГОВОРИТЬ ЕКСПЕРТ 

Владислав Федоренко, директор ТОВ «Дорен Компані»  

— Ми придбали трактор CASE IH Maxxum у дилера «НФМ Агро» торік. Давно мріяли перейти на імпортну техніку після МТЗ, і ця мрія здійснилась. Насамперед вразив комфорт. Робоче місце, органи керування, оглядовість — можна довго перелічувати, і все не на користь старої техніки. Тяговий клас також тут більший, і це чітко видно під час виконання технологічних операцій. По витратах пального поки що помітну різницю з передніми тракторами не побачили, але у цьому знову ж «винні» невідповідні за шириною захвату знаряддя. Наприклад, новий трактор може легко тягнути 5-метровий культиватор, а в нас є тільки 3,5-метровий. Те саме стосується й інших знарядь. Коли оновимо парк причіпного/навісного обладнання, можна буде адекватно оцінити паливну ефективність. 

Окремо хочу сказати про кнопки зовнішнього керування задньою навіскою: тепер один механізатор може чіпляти будь-який агрегат без помічників. Ще одна «схожість» із великими тракторами — великий бак. Він уміщує 250 літрів, що дає змогу працювати без дозаправлень тривалий час. У переважній більшості інших виробників об’єм бака не перевищує 150 л. Трактор у нас працює практично на всіх операціях і навіть трохи — в наймах, тому менша кількість заправлень вивільняє час для корисної роботи. 

На сьогодні трактор є на гарантії, відповідно, сервісне обслуговування виконує дилер. Упродовж першого сезону трапився випадок — потік сальник, але його оперативно замінили по гарантії. Інших зауважень до технічного стану не виникало, тому вважаю, що машина добре показала себе на початку й сподіваюсь, що так буде й надалі. 

Інші статті в цьому журналі

ЧИТАЙТЕ БІЛЬШЕ