Секрет успіху компанії Kverneland Group полягає в прорахуванні всіх ризиків, прагненні до незалежності та великих амбіціях
Незалежна та прогресивна
Секрет успіху компанії Kverneland Group полягає в прорахуванні всіх ризиків, прагненні до незалежності та великих амбіціях, що призводять до розроблення нових революційних рішень.
Сьогодні виробники сільськогосподарської техніки в усьому світі натрапляють на серйозні виклики, що ставлять під загрозу їх діяльність: зміну клімату, подорожчання ресурсів, брак кваліфікованої робочої сили, пандемію тощо. Утім, справжнім професіоналам вдається не лише зберігати непохитність, а й успішно розвиватися, незважаючи ні на що. Один із таких майстрів своєї справи є Kverneland Group. Завдяки правильному розподіленню ризиків, замкнутому циклу виробництва та інноваційному підходу компанія стабільно працює й розвивається на всіх своїх ринках, зокрема й на українському, в умовах війни.
Kverneland Group представляють в Україні три дилери — «Альбіон», «НФМ Агро», «Волинська Фондова компанія». У формуванні дилерської мережі дотримуються регіонального розподілення. Компанії повинні бути найпоширенішими та найпотужнішими у своєму регіоні, мати досвідчений персонал і приділяти належну увагу популяризації бренду Kverneland. Разом із тим виробник прагне забезпечити приязні відносини між усіма дилерами, щоб вони були не конкурентами, а колегами по цеху. Тому компанії співпрацюють у різних проєктах і допомагають одне одному з постачанням техніки. Детальніше про діяльність Kverneland Group в Україні журналу The Ukranian Farmer розповіли у представництві компанії в Україні.
— Продавати причіпну техніку набагато важче, ніж, наприклад, колісну: потрібно мати в десятки разів більше навичок. Адже вибір такої техніки та її комплектація залежать від культур, типів ґрунтів, форми та рельєфу поля… Усі ці критерії в регіонах України дуже різняться. Сервіс для причіпної техніки — також справа нелегка. Тут потрібні вміння ювеліра. Відтак бути нашим дилером це — складна й відповідальна місія, і щоб полегшити роботу українських дилерів, існує наше представництво, — розповідає заступник директора з питань розвитку брендів Great Plains та Kverneland Олександр Прохоров.
У представництві, тісно співпрацюючи з Kverneland, розвивається також бренд Great Plains. Цікаво, що обидві компанії поступово ввійшли до корпорації Kubota. Остання ще 2012 року викупила 100% акцій Kverneland Group, а 2016-го такий самий шлях від сімейного бізнесу до корпоратизації пройшов і Great Plains. З Kubota компанії комплексно впровадили системи контролю виробничих процесів і оптимізації. Крім того, бренди отримали вибір найкращих постачальників і можливості фінансового забезпечення. Директор представництва Great Plains Ukraine Андрій Воробйов зауважує:
— Корпорація Kubota переглянула діяльність двох брендів в Україні. Great Plains одним із перших придбав земельну ділянку й збудував у 2017 році власний центр. Наш досвід і можливості зацікавили й Kverneland. Ми почали вибудовувати стратегію ефективної взаємодії. Сьогодні обидва бренди можуть використовувати всі можливості та ресурси центру.
На базі представництва є можливість закладати демоділянки з вирощування різних культур і демонструвати машини. Таким чином бренди фокусуються на індивідуальних зустрічах із клієнтами. У зимовий час проводять навчання дилерів. Так само працюють із сільгоспвиробниками. Крім живої комунікації, що стала особливо цінною, аграрії отримують цікаві знання та досвід, бо мають можливість побачити дієвість технологій у полі. Натомість компаніям така активність фермерів надає зворотний зв’язок, що дозволяє вдосконалювати свої продукти.
— З асортиментом техніки Kverneland ми маємо змогу демонструвати весь цикл виробництва. Це є однією з наших візитівок. Тільки кілька брендів у світі мають програму Full-Line. Kverneland може виготовити майже все, що може уявити собі аграрій, навіть самохідні обприскувачі, — зазначає Олександр Прохоров.
Особливістю співпраці Kverneland і Great Plains є відсутність конкуренції. Сьогодні в розробленні інженерних відділів обох компаній — нові проєкти, що показують симбіоз і синергію їх досвіду. Важливим також є взаємний обмін ринками та модельним рядом. Крім того, обидва бренди використовують наряду з власною також і світову дилерську мережу Kubota.
Та сьогодні Kverneland ефективно працює й самостійно, зокрема в оптимізації живлення. Так, нещодавно компанія презентувала нову технологію внесення сухих добрив.
— Це система, що буде доступною на просапних сівалках Kverneland найближчим часом. Наразі її тестують. Сухі стартові добрива будуть розміщуватися точково біля насінини, що покращить засвоєння елементів живлення та підвищить економічну доцільність їх унесення. Фахівці бренду Kverneland постійно відстежують тенденції на ринку, дізнаються, з якими добривами й технологіями хочуть працювати аграрії та передають цю інформацію на завод. Ба більше, Kverneland має свій центр у Нідерландах, де зібрано всі наявні добрива й досліджуються їх механічні, балістичні та інші характеристики. Такий ретельний підхід дозволяє виготовляти досконале універсальне обладнання. Розкидачі Kverneland мають усі найсучасніші системи, що відповідають вимогам точного землеробства: вагову систему, посекційне вимкнення, диференційне внесення та інші, — зазначає Олександр Прохоров.
Розвивається Kverneland не лише в сегменті живлення, а й у питанні захисту культур, пропонуючи аграріям сучасні високотехнологічні рішення. Технологія виробництва обприскувачів добре відшліфована, а в асортименті є чимало моделей навісних, причіпних і самохідних машин. В Україні протягом останніх років відбулося оновлення модельного ряду обприскувачів, що вирізняється і якісними, і кількісними змінами.
— Тепер машини оптимальніше відповідають потребам аграріїв, зокрема краще адаптовані до їх тракторного парку. Крім того, нівельовано різкий стрибок між моделями щодо ваги агрегатів чи об’ємів бункерів. Асортимент — ширший, а опцій — більше. Ми акцентуємо на ISOBUS-сумісності. З придбанням техніки імпортного бренду в клієнта повинен бути доступ до всіх сучасних технологій, таких як диференційоване внесення, вимкнення секцій чи форсунок та інше, — переконаний Олександр Прохоров.
Також на обприскувачах Kverneland є система для промивання всього обладнання, до останньої форсунки.
— І це дуже важливо, бо на одному полі може застосовуватись кілька препаратів, і, щоб не спалити посіви або не втратити ефективність дії препарату, потрібна саме така система. Із запровадженням нових технологій ми удосконалюємо комунікацію з потенційним клієнтом і сервісне обслуговування, запроваджуючи нову культуру обприскування, — зазначає головний сервісний інженер Kverneland Group в Україні Сергій Битяк.
Суттєвою перевагою Kverneland є свій завод із виробництва компонентів електроніки й власного програмного забезпечення для техніки. Варто зауважити, що систему ISOBUS винайшла саме компанія Kverneland.
— Монітори до своїх агрегатів ми розробляємо й виготовляємо самостійно. Крім того, вони універсальні та взаємозамінні на всіх агрегатах. Ба більше, в нас є навіть свій завод виробництва пластмасових виробів. Усе це робить бренд більш незалежним, — зауважує Сергій Битяк.
Та попри втілені інноваційні розробки, компанія розвивається далі. Зокрема, в Україні цей розвиток полягає в адаптації до вимог нової реальності. Перспективу вбачають у розвитку овочевого напряму. На кількох сотнях гектарів можна отримувати досить високі прибутки й компенсувати збитки через труднощі у вирощуванні та реалізації зерна. Kverneland має високотехнологічні сівалки для висіву овочевих культур, а в деяких країнах продає навіть технологію їх вирощування «під ключ».
Окрему увагу приділяють цукровому буряку.
— Майже всі виробники цукрового буряку в Україні мають сівалку Kverneland або розглядають її придбання. Вона може сіяти й ріпак, але з буряком працює з особливою професійністю, фермери в цьому вже переконались (і це — думка всіх агрономів-«цукровиків» України). Тому і цього року, і наступного ми вже маємо чимало замовлень на ці машини, — зазначає Олександр Прохоров.
Наступним важливим напрямом розвитку стає тваринництво.
— Нещодавно в нас з’явився новий дилер конкретно для цього напряму — компанія «Агротемп». Вона вже замовила техніку, незабаром відбудуться навчання, втілення спільних проєктів. Сподіваємося, що наступний рік буде вдалим, щоб оживити цю тему. Адже у Європі третину техніки Kverneland продають саме для тваринництва. Ми маємо досить широку лінійку — широкозахватні косарки, рулонні прес-підбирачі зі зміною чи фіксованою камерою й автоматичним обмотуванням, граблі, ворушилки тощо, — розповідає Олександр Прохоров.
Щодо вподобань українських аграріїв, то за спостереженням представництва сьогодні їх сильно корегує брак кадрів на підприємствах. Ця проблема була актуальною й до війни, а надто сьогодні. Фермери надають перевагу універсальним агрегатам. Водночас вони прагнуть до інновацій, що допомагають знизити витрати ресурсів і підвищити точність роботи. Крім того, господарства хочуть накопичувати дані, щоб шляхом експериментів обрати найоптимальнішу технологію для своїх полів. Разом із тим актуальним є підвищення комфорту операторів, тому все частіше техніку обирають із GPS-навігаторами, підрулюванням, гідравлічними налаштуваннями, точним RTK-сигналом тощо.
Надалі в планах Kverneland — нарощувати присутність на українському ринку, бути ще ближчим до клієнта, швидше реагувати на його потреби, але в той самий час задавати тренди.
— Основою філософії компанії Kverneland є прагнення створювати рішення. Завдання представництва в Україні — демонструвати професіоналізм, швидко реагувати на запити клієнтів та дилерів і забезпечувати стабільну підтримку, незважаючи ні на що. Адже від цього залежить успішність бренду й робота дилерів, — зазначає Олександр Прохоров.
Україна — аграрна країна, і земля її дуже багата. Компанія Kverneland Group розуміє це й прагне в тісній співпраці з аграріями досліджувати їх поля, оптимізувати використання ресурсів, утілювати нові амбітні проєкти й посилювати свою присутність на українському ринку і в технічному, і в комунікаційному аспектах.
Анастасія Коваленко