Техніка

Лідерство на трьох

Лідерство на трьох

Ніс у ніс — так можна охарактеризувати боротьбу трьох «важковаговиків» — John Deer, AGCO/Fendt й CNH на українському ринку тракторів у сегменті 260—360 к.с.

  

Українські агропідприємства будь-якої категорії вважають престижним мати у своєму парку техніку всесвітньо відомих брендів. Але дозволити собі купівлю нових тракторів найкращих марок під силу лише потужним агрохолдингам і міцним «середнякам», які обробляють не менш як 3000 га землі. Саме ці дві цільові групи покупців послужили полігоном для «сутички» машинобудівних гігантів.

 

За підсумками продажу в першому кварталі 2010 року перше місце посів AGCO/Fendt: основна частина поставок цього виробника припала на агрохолдинг «Астарта». Передача 19 тракторів Fendt 936 висвітлювалося в червневому випуску журналу Farmer. У наступні періоди левова частка продажу цього виробника припала на підприємства-«середняки», за рахунок чого був отриманий високий результат.

 

Німецький виробник у першому кварталі зміг випередити не тільки свого прямого конкурента по преміум-класу американську компанію John Deer, а й такі бренди, як Case та New Holland. У цілому група CNH, у яку входять два останніх бренди, поставила українським аграріям 50 машин у цьому сегменті.

 

Підсумки продажу в першому півріччі вказують на загострення боротьби між John Deer і Fendt. У цьому періоді два названих бренди поставили українським сільгоспвиробникам однакову кількість машин цього класу, кожний по 45 одиниць. Тобто у другому кварталі John Deer зміг завезти більшу кількість і зрівняв рахунок до закінчення першого півріччя 2010 року.

 

Американський виробник Case за підсумками першого півріччя зміг повернути собі лідерство, поставивши аграріям 69 тракторів у сегменті 260—360 к.с. Другий виробник тракторів групи CNH — New Holland — реалізував за цей період 32 машини в даному сегменті й посів четверте місце в таблиці лідерів.

 

Підсумки третього кварталу зазвичай багато в чому визначають розташування виробників у річній таблиці лідерів, тому їх можна назвати попередніми річними результатами. Але четвертий квартал таки зберігає інтригу й може піднести сюрпризи.

 

Можна із упевненістю сказати, що третій квартал став переломним для John Deere. Цей виробник зміг не тільки відірватися від свого головного конкурента, а й упритул наблизився до лідера — американського виробника тракторів Case. Лише 5 машин не вистачило John Deere для того, щоб посісти перший рядок таблиці в цьому сегменті.

 

За підсумками третього кварталу ми можемо спостерігати в таблиці лідерів, що американський виробник John Deere поставив 96 машин у цьому сегменті, тоді як німецький Fendt з 75 машинами твердо закріпив за собою лише третій результат. Четверте місце в таблиці займає New Holland: 55 машин цієї марки в даному сегменті придбано українськими аграріями.

 

Структура продажу колісних тракторів 260—360 к.с. в І—ІІІ кварталах 2010 року

 

1. Динаміка продажу по кварталах

 

2. Структура часток ринку

 

Таблиця. Структура ринку за проданими моделями тракторів 

Виробник

Модель

Потужність, к.с.

Кількість, шт.

Разом

одиниць

частка

ринку,

%

Case

MX335

335

56

101

28

Case

MX310

310

45

John Deere

8530

350

11

96

27

John Deere

8330

325

1

John Deere

8320R

320

7

John Deere

8430

300

15

John Deere

8295R

300

62

Fendt

936 Vario

360

75

75

21

New Holland

T9060

370

3

55

15

New Holland

T8050

330

45

New Holland

T8040

305

7

Claas

Atles 946

280

19

19

5

Deutz-Fahr

Agrotron Х720 DCR

280

6

6

2

Massey Fergusson

8400

290

3

3

1

Buhler Versatile

375

375

2

2

1

Всього

357

357

100

 

Основна інтрига розгорнулася в четвертому кварталі 2010 року, і реальний річний результат у цілому можна буде визначити лише в січні-лютому 2011 року, додавши до наявних даних обсяги поставок тракторів протягом четвертого кварталу й віднявши перехідні залишки на складах українських дилерів станом на 1 січня 2011. Напевно, виробники й дилери використають сезонну систему знижок для мінімізації перехідних складських залишків на наступний рік, тому українським сільгоспвиробникам буде поставлена певна кількість тракторів, експлуатація яких почнеться навесні 2011 року. У четвертому кварталі варто очікувати укладання великих контрактів на поставку сільгосптехніки 2011 року.

 

Отже, ми вже сьогодні можемо стверджувати, що 2010 рік — це рік зростання обсягів продажу (після падіння ринку 2009 року). Особливу увагу хотілося б звернути на результати продажу тракторів німецького виробника Fendt, що здійснив прорив й охопив 2010 року 20% українського ринку. Це найкращий результат за всю історію продажу тракторів марки Fendt в Україні. Високий результат було одержано завдяки ціновій політиці виробника, програмам кредитування й лізингу європейських і вітчизняних фінансових структур, а також незмінній політиці в побудові системи збуту в Україні. Нагадаємо, що серед всесвітньо відомих виробників самохідної сільгосптехніки лише Fendt зберіг політику продажу в Україні через ексклюзивного дистрибутора.

 

Якщо проаналізувати обсяги продажу в Україні 2010 року тракторної та комбайнової техніки преміум-класу, то важко не звернути увагу на той факт, що Fendt через ексклюзивного дистрибутора реалізував приблизно той самий обсяг відповідної за вартістю техніки в кількісному й грошовому обчисленні, що й інші не менш імениті німецькі й американські виробники, які будували свою політику збуту через п’ятьох і більше українських дилерів. Очевидно, що в умовах кризи робота на ринку через одного дилера дозволяє сконцентруватися на якості сервісних послуг, що є одним з головних факторів при виборі техніки покупцем. Тоді як учасники багатодилерової системи зайняті демпінгом один перед іншим, що в підсумку позначається на якості сервісу і, як наслідок, на стабільності виробничого процесу агропідприємства. Хоча, безумовно, ця система має і певні переваги.

 

Прогноз

 

Судячи зі стрімкого збільшення посівних площ провідними аграрними холдингами, які вийшли на ІPO, можна передбачати, що обсяги поставок тракторів на умовах зовнішньоекономічних контрактів при прямому кредитуванні європейських і американських банків й експортних агентств зростуть у рази. Частка поставок по зовнішньоекономічних контрактах у загальному обсязі поставок сільгосптехніки українським виробникам буде збільшуватися як мінімум протягом найближчих трьох років.

 

Хочеться відзначити перспективи інших марок, які мають шанси істотно збільшити обсяги продажу в 2011 році на території України. Новий бренд AGCO/Challenger має у своїй лінійці модель сегмента 260—360 к.с., у виробництві якого використані новітні німецькі технології; ця модель укомплектована безступінчастою коробкою передач і мостом виробництва Fendt.

 

Одержав також свій шанс зайняти місце під сонцем українського ринку й канадський виробник VERSATІLE, відомий за старим брендом BUHLER. Ця марка тракторів добре зарекомендувала себе серед сільгоспвиробників, але її слабким місцем була нестача запасних частин на дилерських складах в Україні. Після того як «Ростсільмаш» став власником цього заводу-виробника, а також змінив свою політику збуту в Україні, можна очікувати на збільшення обсягів поставок в Україну тракторів VERSATІLE завдяки їх відносно низькій ціні, кредитним і державним програмам, а також вирішенню питання ритмічних поставках запасних частин, їх наявності на складах в Україні.

  

2010 року почав функціонувати новий сайт www.runo-agro.com. На форумі сайту можна ознайомитися з дослідженнями українського ринку сільгосптехніки. Учасники форуму — фахівці з продажу сільгосптехніки провідних компаній, представники заводів-виробників і фінансових структур, а також представники провідних агропідприємств України й Німеччини. Мовний бар’єр не є перешкодою в діалогах потенційних партнерів, тому що кожен учасник має змогу спілкуватися на своїй мові. Текст висловлювань або відповідей учасників перекладається адміністрацією сайту й публікується українською і німецькою мовами.

 

Дослідження й думки фахівців ринку зорієнтують сільгоспвиробників у різноманітному асортименті техніки різних торгових марок, що представлені в Україні, допоможуть керівникам і фахівцям агропідприємств зробити правильний вибір для реалізації виробничих завдань.

 

Фірма «Руно» дякує учасникам форуму за надану для підготовку цього матеріалу інформацію й запрошує читачів журналу The Ukrainian Farmer взяти участь в обговоренні цієї теми й інших тем, представлених на форумі.

 

 

Віталій Метелкін, директор ТОВ «Фірма “Руно”»

Андреас Штайн, керівник проекту runo-agro

журнал “The Ukrainian Farmer”, січень 2011 року 

  

Усі авторські права на інформацію розміщену у журналі The Ukrainian Farmer та інтернет сторінці журналу за адресою https://agrotimes.ua/journals належать виключно видавничому дому «АГП Медіа» та авторам публікацій, згідно Закону України “Про авторське право та суміжні права”.
Використання інформації дозволяється тільки після отримання письмової згоди від видавничого дому «АГП Медіа». 
Інші статті в цьому журналі

ЧИТАЙТЕ БІЛЬШЕ