«Укрзалізниця» перегляне рейтинг-аналіз малодіяльних станцій
В Україні на сьогодні у сфері зернової логістики ключовою ланкою залишається залізниця. Із 57 млн тонн збіжжя, що експортує Україна, 39-40 млн тонн припадає на залізницю, приблизно 5,5 млн тонн – на річковий транспорт, решта перевозиться автотраспортом.
Про це повідомив заступник директора департаменту комерційної роботи «Укрзалізниці» Валерій Ткачов у ході конференції «Елеватор Плюс. Ефективне зерносховище».
За його словами, «Укрзалізниця» здійснила рейтинг-аналіз роботи малодіяльних станцій, у результаті чого із 530 залізничних станцій, що працюють із зерном, 259 було визнано малодіяльними, 212 – маршрутними (такими, що за добу можуть відвантажити понад 44 вагони).
«Малодіяльні станції працюють таким за особливим алгоритмом. Аби відвантажити з них зерно, до станцій потрібно подати вагони, за що «Укрзалізниця» знімає додаткову плату у розмірі 204 грн/км без ПДВ. Особисто я завжди був проти такого механізму, тому зараз вживаються деякі заходи щодо зміни процедури», – зазначив Валерій Ткачов.
Він також додав, що департамент комерційної роботи «Укрзалізниці» наполягає на зупинці на 2-3 місяці дії рейтинг-аналізу і його допрацюванні.
«Рейтинг-аналіз потрібен, але не в тому вигляді, в якому він діє зараз. До нього слід додатково внести багато технологічних і технічних критеріїв, адже на сьогодні показники кількості відвантажуваних вагонів за добу були узагальнені: якщо станція відвадвантажує менше 2,26 вагона за добу, вона вважаєтеся малодіяльною. При цьому не враховано, що вантажі бувають різні і вартість їх доставки також різна. Наприклад, 10 вагонів із зерном може дати більше грошей залізниці, ніж 50 составів з вугіллям», – зазначив Валерій Ткачов.