Україна з початку року збільшила експорт агропродукції на 5%
За перші шість місяців 2024 року Україна експортувала агропродовольчої продукції на 5% більше, ніж за відповідний період торік.
Про це повідомляє пресслужба Української асоціації аграрного експорту (УААЕ).
«У січні-червні 2024 року експорт агропродовольчої продукції з України становив близько 12,4 млрд дол., тобто на 5 % більше у порівнянні з відповідним періодом 2023 року», – йдеться у повідомленні.
Зазначається, що доходи від експорту м’яса і субпродуктів збільшились на 15% і становили 505 млн дол. Визначальним продуктом залишається м’ясо птиці, якого експортовано більше в натуральному і вартісному виразі – 226 тис. т на суму 463 млн дол. Значно також зросли доходи від експорту готових і консервованих м’ясних продуктів – до 23,9 млн дол. та ковбас – до 2,8 млн дол.
За даними асоціації, експорт молочних продуктів збільшився до майже 98 млн дол. (+ 3%), а основними товарами даної групи цьогоріч виступають сухе та згущене молоко (40 млн дол.), сири (24 млн дол.), масло і молочні пасти (16 млн дол.).
Продовжується позитивна динаміка стосовно українського морозива, виручка якого сягнула 24,5 млн дол.
У поточному році експортовано також понад 33 тис. т яєць на суму 34 млн дол., однак ціни експорту для України знизились до 1022 дол./т.
Продаж українського меду відчутно зріс – на 95%. Експорт сягнув 48 тис. т вартістю понад 91 млн дол. (+52%).
Експерти асоціації зауважили, що робити висновки щодо овочевих культур зарано. Проте, за шість місяців поточного року доходи від експорту цибулі й часнику та заморожених овочів збільшились у 100 разів і у 2 рази відповідно, та становлять 2,3 млн дол. та 5 млн дол. відповідно. Водночас виручка за експорт консервованих томатів збільшилась до 20 млн дол. (у понад 20 разів). Більшою стала виручка й від зовнішніх продажів консервованих незаморожених овочів – 7 млн дол. (+ 33 %).
Як свідчать дані УААЕ, виручка від експорту плодів, ягід та горіхів збільшилася на 50% – 143 млн дол. Найбільші доходи профільним експортерам приносять волоські горіхи (55 млн дол.), заморожені ягоди і фрукти (54 млн дол.), зерняткові культури (15 млн дол.).
Вдалось покращити вартісні показники експорту варення, желе й мармеладу – 9 млн дол. (+ 65 %), консервованої плодово-ягідної продукції – 6 млн дол. (+ 20 %), соків – 97 млн дол. (+ 61 %). Зменшився експорт пшеничного борошна до 37 тис. т на суму 10 млн дол (-60%). Натомість українські макаронні вироби користуються попитом – 14 тис. т (+ 40 %) при виручці у 30 млн дол. (+ 30 %).
Цьогоріч зросли показники експорту всіх груп солодощів, зокрема за кондитерські вироби з цукру виручили 99 млн дол. (+ 18 %). Какао-продуктів і шоколаду реалізовано на міжнародному ринку на суму 97 млн дол. (+ 38 %), а хлібобулочних кондитерських виробів на 119 млн дол. (+ 32%).
«Загальний експорт товарів з доданою вартістю, все ще перебуваючи під зовнішніми обмеженнями і загрозами, пов’язаними з війною, завдяки правильним пріоритетам та адаптації галузевих підприємств поступово виходить на стабільно високий рівень продажів, що забезпечуються визнаною іноземними споживачами якістю і сформованим позитивним іміджем в зарубіжних компаній-контрагентів», – підсумували в асоціації.
Раніше експорт ріпакової олії досягнув рекордної позначки.