Агромаркет

Україна може не встигнути відвантажити на експорт близько 7 млн тонн зерна

Україна може не встигнути відвантажити на експорт близько 7 млн тонн зерна

 

Україна може не встигнути відвантажити на експорт близько 7 млн тонн із 41 млн тонн прогнозованих у 2016/17 маркетинговому році, повідомила Українська зернова асоціація.

«Ми вважаємо, що якщо не будуть прийняті термінові заходи, Україна може 7 млн тонн не вивезти», — повідомив на прес-конференції в Києві у вівторок президент УЗА Володимир Клименко.

Він оцінює потенціал експорту зерна з України на рівні 41 млн тонн.

Сьогодні, за його словами, існує заборона на рух автомобільними дорогами загального користування державного значення вантажівкам загальною масою понад 40 т, на дорогах місцевого значення — великогабаритному транспорту з навантаженням на ось понад 7 т або фактичною масою понад 24 т.

Крім цього, існує проблема з подачею вагонів зерновозів «Укрзалізницею» та зношеністю вагонного парку.

«На листопад ми вже дивимося переадресацію двох кораблів з України в країни ЄС — це Констанца, Варна», — зазначив гендиректор компанії Cofco Agri Ukraine Володимир Осадчук.

За словами В. Клименка, 7 листопада в Міністерстві аграрної політики та продовольства під головуванням міністра Тараса Кутового відбулася нарада з керівниками «Укравтодору», «Укрзалізниці» та трейдерами.

«У нас склалося враження, що нас почули. Міністр пообіцяв порушити на засіданні уряду питання про збільшення вдвічі габаритно-вагових норм для автотранспорту», — сказав президент УЗА.

В. Клименко також додав, що існує проблема й із подачею вагонів в Луганську область.

«У Луганській області завантажені вщент усі чотири елеватори, 300 тис. тонн зерна та кукурудзи не прибрано», — повідомив керівник асоціації.

Він оцінив загальний парк вагонів-зерновозів в Україні у 13 тис. За його оцінками, для нормального темпу відвантаження сільгосппродукції їх кількість має бути збільшена до 15 тис.

Президент УЗА також повідомив, що учасникам ринку стало відомо про лист від ПАТ «Державна продовольчо-зернова корпорація України» (ДПЗКУ) до «Укрзалізниці» про надання їм вагонів у першу чергу для виконання умов державного контракту. В. Клименко вважає такі дії порушенням антимонопольного законодавства.

Співголова комітету зернових й олійних культур Європейської бізнес-асоціації Микола Горбачов вважає, що розв’язати проблему із зерновозами можна, якщо створити для приватних компаній умови з привабливим терміном окупності.

«Потрібно зробити покупку вагонів рентабельною… зробити строк їх окупності 3–4 роки. Для цього „Укрзалізниці” потрібно прийняти єдину директиву: знизити ж.-д. тариф на нові вагони на 30% на 5 років», — сказав він у ході конференції.

Інтерфакс-Україна

Додати коментар

Такий e-mail вже зареєстровано. Скористуйтеся формою входу або введіть інший.

Ви вказали некоректні логін або пароль

Sorry that something went wrong, repeat again!