Агромаркет

Доходи аграріів з’їдаються через збільшення вартості логістики на кожному ланцюгу

Доходи аграріів з’їдаються через збільшення вартості логістики на кожному ланцюгу

Одну з найбільших проблем в контексті експорту українського збіжжя є цінова політикаі, яка сформувалася через війну.

Про це повідомляє пресслужба Міністерства аграрної політики та продовольства України.

Перший заступник міністра аграрної політики та продовольства України Тарас Висоцький  прямому ефірі «Суспільне. Спротив» пояснив, що раніше ціна залежала від міжнародної, від неї відмінусовувалася ще вартість логістики, яка тоді була не надто дорогою, бо судна з чорноморських портів рухалися безперешкодно в пункти призначення.

«Наразі так само є міжнародна ціна, але до додаткових витрат тепер додається час простою в Босфорі, що може становити $30-40 на тонні. Також подорожчало страхування, внутрішнє перевезення через вищу ціну пального. І у підсумку фермер отримує на декілька тисяч грн менше. Тобто, ми бачимо, як дохід українського аграрія з’їдається через збільшення логістичних вартостей на кожному ланцюгу», – наголосив Тарас Висоцький.

За його словами, змінилася і географія експорту. До початку війни українська агропродукція відправлялася в 95% країн світу.

«Зараз немає можливості повноцінно використовувати морський транспорт через часткову роботу портів. Після перемоги та повноцінного відновлення роботи морського транспорту в тому числі контейнерних перевезень, які зараз недоступні, географія повернеться до своїх попередніх значень. Ми очікуємо збільшення поставок в Південно-Східну Азію, а також екваторіальну та Південну Африку», – резюмував він.

Нагадаємо, добова кількість виходів суден «зерновим» коридором впала до антирекордного показника. Також ми писали, що у Мінагро назвали вартість доби простою у «зерновому коридорі».