Агромаркет

Ціни на продукти харчування у березні зросли на 2,3%

Ціни на продукти харчування у березні зросли на 2,3%

За рік війни продукти харчування в Україні подорожчали на 31,5%. При цьому споживчі вже у березні 2022 року – після початку повномасштабного вторгнення рф на територію України – ціни на продукти харчування зросли на 6,4% проти лютого і до червня продовжували зростати випереджаючими, у порівнянні з 2021 роком, темпами. У жовтні 2022 року було зафіксовано найбільше, крім березня, зростання – на 4,2%, після чого темпи приросту знизилися до 0,5-0,7% на місяць.

Про це повідомляє пресслужба Національного наукового центру «Інститут аграрної економіки».

За словами директора ННЦ, академікп НААН Юрія Лупенка, у березні проти лютого 2023 року ціни на продукти харчування зросли на 2,3%. Найбільше – на 17,3% – збільшилися ціни на овочі, на другому місці – яйця (+1,8%), далі сир і м’який сир (+1%). Ціни на інші продукти зросли менше, ніж на 1%, а на олію соняшникову та хліб і хлібопродукти навіть зменшилися, поінформував науковець.

За його словами, у березні 2023 року продовжилося сповільнення темпів зростання споживчих цін на продукти харчування. Загалом вони зросли на 26,5% проти відповідного місяця 2022 року, тоді як у лютому проти лютого 2022 року – на 31,5%, а у січні проти січня минулого року – на 32,8%.

Основними продуктами, які стримували загальне зростання цін у лютому 2023 року, були яйця – зменшення проти січня на 1,9%, олія соняшникова (-0,4%) та інші їстівні тваринні жири (-1,5%). У березні зменшення цін відбулося по цінах на олію соняшникову (-0,7%), інші їстівні тваринні жири та хліб і хлібопродукти (-0,1%).

Гальмування споживчих цін на продукти харчування відбувається вже протягом п’яти місяців після піку у жовтні 2022 року, коли їх зростання проти відповідного місяця 2021 року досягло 36,1%, зауважив Юрій Лупенко.

За його оцінками, тенденція зменшення цін проти попереднього місяця намітилася у листопаді 2022 року – на 0,5% проти 4,2% у жовтні проти вересня. Втім, з початку 2023 року цей тренд змінився на зростаючий: у січні–лютому – на 1,4-1,5%, у березні – на 2,3%.

Враховуючи тенденції минулих років, включаючи і воєнний 2022 рік, а також прогнози щодо обсягів виробництва та споживання на 2023 рік, можна очікувати сповільнення зростання і, навіть, зниження середніх споживчих цін на окремі продукти харчування по мірі надходження продукції нового врожаю, підсумував Юрій Лупенко.

Нагадаємо, українці обирають продукти харчування за 4 параметрами.