Через уповільнення експорту портові термінали рослинних олій завантажені майже на 100%
Затримка відвантаження олії до Китаю та країн Азії, а також суворі карантини для суден призвели до того, що українські портові термінали рослинних олій завантажені майже на 100%, що перешкоджає відвантаженням готової продукції з переробних підприємств.
Про це повідомляють аналітики електронної зернової біржі Grain Trade.
Зокрема, в компанії Risoil повідомили, що прийом олії не зупиняли, а навіть збільшили у 2,5 раза заявлену потужність приймання автоцистерн. Хоча й спостерігають у трейдерів проблеми з фрахтом суден та постановку їх під завантаження. Проте критичною ситуацію не вважають, оскільки завдяки грамотній логістиці компанія перерозподіляє вантажні потоки між двома терміналами у Чорноморську та Південному порту.
Також менеджмент Risoil наголошує, що ситуація, коли клієнти притримують вантажі, повторюється щороку. Наразі на ринок з новим врожаєм виходить Аргентина, тому всі притримують вантаж в очікуванні зміни ціни на олії.
У компанії Allseeds зазначили, що за останні 2-3 дні їх термінали відвантажили два судна олії обсягом 60 тис. тонн, тому наразі приймають 3-4 тис. тонн олії на добу. Термінали, які мають високу потужність та ефективність, отримують довгострокові контракти на перевалювання.
За даними комерційного директора компанії «Пологівський МЕЗ» Олександра Лозиченка, наразі в українських портових терміналах знаходиться 570 тис. тонн олії, тоді як завичай цей показник не перевищує 400 тис. тонн.
Покупці не поспішають відвантажувати олію в очікуванні подальшого зниження ціни. Також вони сподіваються на зниження ціни фрахту.
Унаслідок цього обсяги переробки олійних в Україні зменшуються. Дрібні переробники, що не мають контрактів на продаж за високими цінами, вже зупинилися, а великі страждають через дефіцит сировини, оскільки не можуть купувати соняшник за високою ціною.
Додати коментар