Агромаркет

Бізнес закликає допрацювати ухвалений у другому читанні законопроєкт щодо спрощення роботи ФОПів

Європейська бізнес асоціація закликає Президента України повернути проєкт Закону №2524 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо функціонування електронного кабінету та спрощення роботи фізичних осіб-підприємців» на доопрацювання, а депутатів і органи влади – продовжити роботу над помилками у податковому законодавстві із залученням представників бізнесу.

Про це повідомляється на сайті ЄБА.  

Як зазначається, у проєкті Закону №2524 була низка позитивних пропозицій, які були спільно напрацьовані робочою групою за участю представників найбільших бізнес асоціацій при Офісі Президента України. Зокрема, бізнес сподівався на перенесення початку застосування нових правил оподаткування щодо контрольованих іноземних компаній, постійних представництв нерезидентів та застосування податку на доходи нерезидентів.

Втім, у документі було враховано меншу кількість пропозицій від бізнесу. Крім того, ВРУ ухвалила ту версію законопроєкту, де враховано ще менше пропозицій і ця версія абсолютно не влаштовує бізнес-спільноту. 

Бізнес, зокрема, закликає доопрацювати такі положення законопроєкту:

  1. Щодо «ділової мети», визначення якої є фіскальним і ставить платника податку в програшне становище, адже будь-яке коригування трансфертних цін може призвести до того, що контролюючі органи будуть вважати таку операції здійсненою без ділової мети.
  2. Правила щодо вирахування процентів. Йдеться про обмеження застосування цих правил лише операціями з пов’язаними особами-нерезидентами.
  3. Щодо «умовних дивідендів». Зазначені норми здатні призвести до суттєвого збільшення податкового навантаження на бізнес навіть за умов неупередженого застосування нових правил контролюючими органами.
  4. Правила ТЦУ «сировинних товарів». Запропоновані зміни розширюють права податкових органів, покладаючи при цьому значний тягар на платників податків.
  5. Норми щодо юридичних осіб, що утворені відповідно до законодавства інших країн та мають місце ефективного управління на території України видаються недопрацьованими та неузгодженими із низкою інших норм кодексу. Необхідно відтермінувати щонайменше до 2021 року норми щодо виконання нерезидентами функцій податкових агентів за операціями з певними інвестиційними активами.
  6. Переглянути підхід до змін стосовно застосування акцизного податку до метаноломістких розчинів.
  7. Розглянути варіант поступового підвищення ставок акцизного податку на тютюновмісні вироби для електричного нагрівання (ТВЕН) з 2021 року до 2025 року на 35% і щорічним підвищенням з 2026 року до 2030 року на 10% включно, та, одночасно переглянути графік підвищення ставок акцизного податку на сигарети, встановленого Податковим кодексом України, шляхом його розширення до 2030 року із 10% щорічним підвищенням ставок.
  8. Визначити перехідні положення щодо застосування процедури взаємного узгодження, ініційованої платниками до набрання чинності Законом № 466.
  9. Уточнити, що податкове коригування по штрафам та пені за порушення законодавства  не застосовується, поки зазначений штраф не було сплачено платником.
  10. Виправити норми щодо початку застосування положень щодо плати за землю/ податку на нерухомість об’єкти оподаткування яких, розташовані на території населених пунктів на лінії зіткнення (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності).