75–80% рослинних олій експортується морськими шляхами
Логістика — це найболісніша проблема аграрного ринку. Адже без можливості експортувати продукцію обсяги переробки олійних культур впадуть. Для розуміння: 75–80% рослинних олій постачають до інших країн морськими шляхами.
Про це в інтерв’ю The Ukrainian Farmer розповів директор асоціації «Укроліяпром» Степан Капшук.
За його словами, коли працював «зерновий коридор», олія у загальній структурі перевезень обіймала близько 10%. Але за валютною виручкою — це 27–30%. Через це вигідніше завантажити 10–15 суден на місяць по 30–60 тис. тонн олії, ніж 50-80 суден по 30–60 тис. тонн зерна.
«На ринку є порозуміння, зокрема з профільним міністерством, Адміністрацією морських портів і Укрзалізницею. Завдяки цьому вдалося згладжувати вузькі місця та певні кути в логістиці. Найголовніше — щоб можна було розраховувати на експорт морем. Адже коли судна в Босфорі простоювали по 50–60 днів і не мали можливості зайти в порти, це призводило до додаткових втрат», – зауважив Степан Капшук.
Він додав, що українські виробники експортують олію й залізницею. Але через величезне затримання на кордонах, особливо на польських переходах, вдається вивозити доволі невеликі обсяги цистернами до місць призначення. Передусім до європейських країн.
«Навіть нині, коли «зерновий коридор» не працює, наші виробники експортують олію через Дунайські порти й залізницею через Молдову до Болгарії та Румунії», – підсумував Степан Капшук.
Нагадаємо, експорт української соняшникової олії до ЄС збільшився майже на третину. Також ми писали, що географія експорту соняшникової олії звузилася до 94 країн світу.