Агромаркет

38 українських компаній презентують органічну продукцію на виставці BIOFACH

38 українських компаній презентують органічну продукцію на виставці BIOFACH

У німецькому Нюрнберзі стартувала найбільша міжнародна виставка органічних продуктів BIOFACH 2024, яка щороку стає місцем зустрічі для національних та міжнародних стейкхолдерів органічної харчової продукції з доданою вартістю з усього світу. 

Про це повідомляє пресслужба Міністерства аграрної політики та продовольства України.

Цьогоріч Україна представлена на заході двома Національними павільйонами та   колективним стендом. Ще 3 компанії презентують свою продукцію окремими експозиціями. Загалом експортний потенціал українського органічного сектору розкривають 38 компаній, що є найбільшою кількістю експонентів за всю історію участі України на BIOACH. 

Заступник міністра аграрної політики та продовольства України Маркіян Дмитрасевич наголосив, що органічний сектор України демонструє стійкість та оригінальні бізнес підходи, які допомагають триматися на плаву попри всі виклики. Він зазначив, що незважаючи на повномасштабну війну, вдалося зберегти органічний сектор в Україні, диверсифікувати продукцію та залучити нових учасників в органічний ринок. Експорт органічної продукції у 2022 році залишився майже на тому ж рівні, що і у 2021, а Україна стала третім найважливішим постачальником органічної продукції до ЄС.

«Важливо на міжнародному рівні посилювати присутність представників органічних українських експортерів та нарощувати впізнаваність органічного бренду України. Україна підтверджує свій чіткий євроінтеграційний курс, визначивши пріоритетом 2024 року адаптацію національного органічного законодавства до органічного регулювання ЄС. Окремо хочу висловити подяку Міністрові продовольства та сільського господарства Німеччини Джему Оздеміру за теплу зустріч української делегації та постійну підтримку України», – сказав заступник Міністра аграрної політики та продовольства України Маркіян Дмитрасевич. 

Цього року, вперше на виставці BIOFACH відбулося представлення державного логотипа для органічної продукції на Національному павільйоні України та маркованої ним продукції. 

«Ми пишаємося, що  державний логотип для органічної продукції сьогодні вже можна побачити на українських органічних продуктах. Завдяки акредитації нашого першого органу сертифікації, запуску двох державних реєстрів, які веде Мінагрополітики, і близько 200 сертифікованих операторів  національне органічне законодавство активно впроваджується»,- наголосив  Маркіян Дмитрасевич.

«Попри блокади кордонів і невпинні атаки росії протягом двох років, світовий попит на українську агропродовольчу продукцію, включно з органічною, залишається стабільним, а українські експортери виконують свої договірні зобов’язання щодо постачання органічної продукції. Україна є третьою за обсягом країною-імпортером органічної продукції до ЄС, що підтверджує відповідальність наших виробників перед міжнародними партнерами та демонструє їхню непохитну силу, працьовитість і надійність, всупереч великим труднощам через війну. І це повідомлення вкрай важливо доносити до світової спільноти. Ми знаємо, що Мінагрополітики працює над адаптацією органічного законодавства України до законодавства ЄС. Наш Комітет з питань аграрної та земельної політики Верховної Ради України готовий, зі свого боку, сприяти найшвидшому затвердженню таких євроінтеграційних законодавчих ініціатив», – сказав Голова Комітету Верховної Ради України з питань аграрної та земельної політики Олександр Гайду. 

У межах роботи національних експозицій України на BIOFACH 2024 експортери презентують такі органічні продукти (групи продуктів): зернові, крупи, борошно, овочі, фрукти, ягоди (сушені, сублімовані, заморожені), баштанні культури, бобові, гриби, горіхи, мед, олію, шоколад, соки, розчинні напої без кофеїну та цукру, ягідні пасти, дитяче харчування та снеки. 

«Просування та підтримка українського експорту  — один із ключових напрямів діяльності Офісу з розвитку підприємництва та експорту. Ми активно підтримуємо й експортерів органічної продукції, створюючи для них можливості для представлення продукції на міжнародних галузевих виставках. BIOFACH є одним із ключових майданчиків для щорічного нетворкінгу стейкхолдерів органічного сектору з усіх куточків планети. Саме тому Установа за підтримки партнерів зі Швейцарії, ЄС та США вже третій рік поспіль організовує Національний павільйон України на цьому заході. Також завдяки фінансуванню міжнародних партнерів у 2023 році організовано національні експозиції для участі органічних виробників на ANUGA та Middle East Organic & Natural Products Expo. Підписання експортних контрактів за результатами участі українського бізнесу в міжнародних виставках є найкращим показником рентабельності реалізації таких проєктів. Пишаємося досягненнями наших виробників і продовжуємо створювати нові проєкти підтримки для українського бізнесу та посилювати реноме України як надійного бізнес-партнера для іноземного бізнесу», — зазаначив заступник директора державної установи з ДУ «Офіс з розвитку підприємництва та експорту» Андрій Литвин.  

Україна також представлена в межах роботи Конгресу BIOFACH 2024, який у 2024 році проходить під гаслом «Їжа майбутнього: вплив жінок на стійкі системи харчування» та присвячений трансформаційній силі жінок в агропродовольчому секторі та їхній ролі у створенні більш сталого майбутнього для системи органічних харчових продуктів.

Так, під час роботи Конгресу буде проведено захід за участі представниць українського бізнесу, державних та неурядових організацій, які поділяться досягненнями та викликами органічного сектору України в умовах війни. 

Нагадаємо, після виставки BioFach українці склали 20 експортних контрактів.