Якісного яблука менше, але виробники продовжують експортувати
З початку сезону (липень-січень) Україна експортувала яблук на $5,35 млн. Для порівняння: з липня по січень сезону 2019/20 експорт становив $6,3 млн. Однак, країна поки що залишається нетто-експортером цих фруктів, оскільки в аналізований період імпорт складає трохи більше $600 тис.
Про це AgroTimes повідомила аналітик асоціації «Ягідництво України» Марія Лакеєва.
«Попри те, що цьогоріч кількість якісного яблука в Україні помітно менше, ніж у сезоні-2019/20, наші виробники продовжують активно експортувати, — констатує вона. — Однак, в попередні роки основні обсяги імпорту припадали на другу половину сезону, коли запаси місцевого якісного яблука вже досить обмежені, а високі внутрішні ціни сприяють початку більш масового імпорту».
Втім, експорт буде залежати не від зовнішніх чинників, а лише від бажання українських виробників експортувати, впевнена Тетяна Гетьман, керівник департаменту «Маркетинг-Аналітика» гуртового ринку «Шувар» у Львові.
«Поки що умови на внутрішньому ринку досить привабливі для продажу: ціна висока, а вимоги до якості на відміну від зовнішнього ринка — нижчі», — аналізує ситуацію пані Гетьман.
Експорт – це завжди додатковий клопіт (документи, сортування, пакування), каже експертка. Саме тому в Україні поки що системний експорт яблука напрацьовують лише поодинокі господарства, багаторічна стратегія розвитку яких передбачає співпрацю із зовнішніми партнерами. Більшість українських виробників розраховують на ситуативний заробіток, і якщо це можливо на внутрішньому ринку, мотивація до розвитку експорту швидко зникає.
«В останні пару років у наших виробників починає трохи змінюватися ставлення до експорту, особливо якщо вони експортують напряму, — резюмує Лакеєва. — Експорт — це на зараз можливість отримати стабільний канал збуту, при цьому ціни на експорт, навіть з урахуванням всіх витрат на логістику, в більшості випадків вище, ніж всередині країни».
Читайте також: Температуру українських яблук в дорозі контролюватимуть замовники з ОАЕ