Тваринництво

Скорочення птахопоголів’я на підприємствах сприяло зростанню цін на яйце

Скорочення птахопоголів’я на підприємствах сприяло зростанню цін на яйце

Останні два роки ринок харчового яйця в Україні переживав дуже велику кризу. Подібна ситуація була хіба що в 1999-2000 роках.

Про це в інтерв’ю журналу «Наше птахівництво» розповів начальник відділу продажу ТОВ «Інкуба» Євген Хайлов.

Збільшення поголів’я птиці та нарощення обсягів виробництва курячого яйця великими гравцями ринку призвело до перевиробництва цієї продукції на внутрішньому ринку.

«Негативно на вітчизняному ринку позначилося і закриття імпорту українського харчового яйця для Іраку, який вирішив розвивати своє власне виробництво і запровадив певні обмеження на його ввезення, – пояснив він. – Зрозуміло, що весь цей обсяг курячого яйця, який мав експортуватися, знову був перекинутий на ринок України».

Втрата експортних ринків агрохолдингом «Авангард» додатково збільшила навантаження на внутрішній ринок харчового яйця, зазначив Євген Хайлов. За його словами, така ситуація мала значний негативний вплив на фінансовий стан багатьох птахопідприємств яєчного напряму виробництва.

«На сьогодні вже декілька птахофабрик припинили своє існування: ТОВ «Баштанська птахофабрика», ТОВ «Авіас 2000» та деякі дрібні господарства, – зазначив він. – А це скорочення на близько 1 млн голів птиці. Є інформація, що «Авангард» із листопада 2019 року зовсім не саджає добовий молодняк, паралельно частково зменшуючи поголів’я несучки та відправляючи її на забій. Ймовірно, ця компанія не буде здійснювати посадку птиці по вересень 2020 року».

Птахівничі підприємства холдингу «Інтер-Єдінство», як і інші господарства, зменшили поголів’я несучки, залишивши стада, молодші за 400 днів, також обмежуючи посадки добового молодняку, додав він.

Крім того, у березні-квітні на двох підприємствах цього холдингу через зупинку системи вентиляції загинуло трохи більше 1 млн птиці. «Таким чином, загалом у «Інтер-Єдінстві» виробництво харчового яйця скоротилося більш ніж на 30%», – зауважив Євген Хайлов.

Також, за його словами, підприємство «Птахофабрика Поділля» також суттєво зменшило поголів’я птиці – приблизно на 40%.

Проте, починаючи з березня, ціна на харчове яйце почала зростати, наголосив Євген Хайлов. «Цьому, зокрема, сприяло скорочення поголів’я птиці на птахопідприємствах України і, відповідно, зменшення кількості харчового яйця на внутрішньому ринку», – резюмував він.

Як повідомлялося, вітчизняний яєчний сектор може виграти від скорочення обсягів виробництва цього року.