Тепличне господарство України може вирости у 3-5 разів
Для повного забезпечення потреб населення нашої держави у свіжих овочах та фруктах найбільший потенціал для розвитку має саме тепличний сектор.
Безумовно, на розвиток українського тепличного господарства впливає економічно-політичний розвиток держави. Питання продовольчої безпеки, стабільності забезпечення свіжою вітамінною продукцією, особливо в зимовий період, зменшення впливу погодних ризиків на виробництво овочів та фруктів однозначно вказують на необхідність розвитку тепличного бізнесу.
Потенціал росту цього сектору — величезний. Є різні оцінки забезпеченості населення України овочами та фруктами. Але, на мою думку, жителі України забезпечені цими видами продукції всього на 20-30 відсотків.
Ефективність виробництва на одиницю площі, екологічність та безпечність плодоовочевої продукції говорить на користь теплиць. А значить, і площі під ними потенціально можуть зрости у 3-5 разів.
Як не важко, але тепличний бізнес в Україні розвивається. І розвивається в усіх сегментах: будуються нові великі промислові теплиці за найсучаснішими технологіями, модернізуються старі тепличні комбінати, розширюються площі під фермерськими теплицями, зростають «балагани» селян-одноосібників. І в кожному сегменті є потенціал для подальшого росту.
Якщо інвестиційний клімат буде сприятливим, країну очікують потужні капіталовкладення в агропромисловий сектор, а найбільше в тепличне господарство. Адже тепличний ринок, на відміну від зернового та олійного ринку, ненасичений. І хоча теплиці потребують значних вкладень капіталу, але вони дуже швидко окуповуються.
Українські тепличники за рівнем технічних та технологічних знань нічим не поступаються західним колегам. Є приклади українських підприємств, які за рівнем енергоефективності та виробничих показників нічим не гірші нідерландських чи польських.
Ринок навчив аграріїв усьому.
Зниження кредитних ставок дозволить в рази збільшити будівництво нових та реконструкцію старих тепличних споруд.
Розширення зон вільної торгівлі стимулюватиме конкуренцію, удосконалення технологій та розвиток маркетингу.
Варто тільки не заважати бізнесу працювати.