Виробництво картоплі фрі в Україні: сподівання на іноземні інвестиції марні
У найближчі п’ять років великі міжнародні компанії не інвестуватимуть в українське виробництво картоплі фрі.
Український ринок картоплі фрі дуже малий і наразі її виробництво неконкурентне для світового ринку.
Такі висновки озвучив Карст Вейнінг з Нідерландської організації картоплі (NAO), яка провела дослідження експортного потенціалу українських продуктів переробки картоплі.
Україна, вважає він, має лише один шлях ‒ самій вкладати у виробництво картоплі фрі. До прикладу, такий варіант обрали Бельгія й Туреччина.
Топ-сегмент (картопля, яка продається через мережі закладів швидкого харчування) заповнений міжнародними компаніями, і дуже важко досягнути такої якості відразу.
Тому Карст Вейнінг рекомендує почати зі стандартної якості (яка дозволяє наявність невеликої кількості плям).
Досягши на внутрішньому ринку високої якості виробництва і здешевлення його собівартості, можна бути конкурентними на найближчих ринках, в першу чергу, сусідніх країн. Картоплю фрі також можна продавати до ЄС, додав Карст Вейнінг. Згодом можна стати конкурентними й на світовому ринку.
Потужність лінії з переробки картоплі має бути мінімум 2 тонни/год. Стартова високоякісна лінія з інфраструктурою коштує $2,8 млн євро (без урахування вартості будівлі).
Нагадаємо, в минулому компанія McCain, яка виробляє третину всієї картоплі фрі у світі, планувала будувати в Україні завод з виробництва картоплі фрі. Але з цим проектом виникли певні проблеми і він був зупинений.
Довідка
Світовий ринок замороженої картоплі фрі становить 11 млрд євро. Він зростає на 5-10% на рік.
Додати коментар