Торговельна активність в українських портах залишається обмеженою
Попри зазвичай високу активність ринку наприкінці листопада та на початку грудня, торговельна активність наразі залишається обмеженою, і надходження нових зернових ордерів з України є помірним.
Про це повідомляє Павло Лисенко, аналітик ASAP Agri та фрахтовий брокер Atria Brokers.
«Рівні фрахту на костерний флот загалом залишаються стабільними, особливо в сегменті 3 000-6 000 DWT, де судновласники твердо утримують свої ідеї через відносно обмежену пропозицію відповідного тоннажу. Водночас пропозиція суден дедвейтом 7 000-12 000 тонн на кінець листопада – початок грудня зросла, і в окремих випадках судновласникам доводиться робити поступки під час фіксації»,
– зазначає Павло Лисенко.
У сегменті Handysize ставки також залишаються стабільними, хоча позиції судновласників поступово слабшають у зв’язку зі збільшенням кількості відкритого тоннажу в регіонах Чорного та Середземного морів на кінець листопада – першу половину грудня.
У сегменті хендісайзів фрахт для відправки 30 000 тонн кукурудзи до Східного узбережжя Італії становить 24-25 USD/т, без змін за тиждень.
У сегменті костерів фрахт для перевезення 6 000 т кукурудзи з українських дунайських портів до Східного узбережжя Італії оцінюється на рівні 36–38 USD/т, теж без змін.
Нагадаємо, обсяг експорту зерна наразі на 34% нижчий від аналогічного показника минулого року.