Диверсифікація логістики є основним лейтмотивом сезону
Основним лейтмотивом цього сезону, ураховуючи безпекові аспекти, стане диверсифікація логістики. Тож агровиробники розбиватимуть довгий маршрут на коротші з комбінованим застосуванням різних типів перевезень.
Про це в своїй статті для The Ukrainian Farmer розповів генеральний директор компанії Spike Brokers Олександр Соловей.
Зокрема, дистанції у 200-300 км до портів краще долати автівками.
«Наразі автомобільні перевезення до портів будуть доцільнішими навіть із Чернігівщини та Сумщини. Там вузлові залізничні станції постійно перебувають під обстрілами, і деякі перевізники, побоюючись відрізання від мережі, неохоче спрямовують вагони на ті напрямки», – зауважив Олександр Соловей.
За його словами, морський шлях наразі є найпопулярнішим серед агровиробників, відповідно, частка експорту агропродукції українським коридором становить 85–88%. На Дунай припадає близько 1% відвантажень.
«Проте ускладнення залізничної логістики до портів і ризики обстрілів стимулюють агровиробників диверсифікувати експортні шляхи в напрямку західного кордону», – підсумував Олександр Соловей.
Нагадаємо, логістика у структурі витрат агровиробників зросте до 30%.