Овочі-Ягоди-Сад

Попит на органіку та Fairtrade у Нідерландах зростає

Попит на органіку та Fairtrade у Нідерландах зростає

У 2024 році мешканці Нідерландів збільшили витрати на продукти зі сталими сертифікатами на 4%, досягнувши €14,3 млрд, що становить 21% від загальних витрат на харчування у €68,1 млрд. 

Про це повідомляє Вагенінгенський університет (Нідерланди) з посиланням на своє дослідження Sustainable Food Monitor.

Стале харчування – це продукти з екологічними чи етичними сертифікатами (Organic, Fairtrade, Rainforest Alliance тощо), що підтверджують відповідальне виробництво та зменшений вплив на довкілля. Fairtrade – це сертифікат, що гарантує справедливу оплату праці виробників у країнах, що розвиваються, насамперед для таких культур, як кава, какао, чай і банани.

Серед продуктів найшвидше зростали продажі напоїв. Витрати на стале м’ясо, рибу, овочі, фрукти, яйця та бакалію також збільшилися, хоча приріст овочів і фруктів був помірніший. «Дані показують, що супермаркети у 2024 році виконали зобов’язання продавати лише курятину з мінімум однією зіркою Beter Leven. Частка такого м’яса тепер перевищує 90%», – зазначили дослідниці Катя Логатчева та Нера Херцегліч.

Серед маркувань найкращу динаміку продемонстрували органічні продукти та Fairtrade. Зростання органіки вперше пояснюється не лише підвищенням цін. Найпопулярнішими у продажах залишаються сертифікати Beter Leven, Rainforest Alliance та Organic. У 2024 році на продукти з так званими Top Label від Milieu Centraal припадало 14% від усіх витрат на харчування.

За каналами збуту найбільше витратилося у супермаркетах – €12,1 млрд (+4%). У сфері громадського харчування витрати зросли на 1% до €1,7 млрд, переважно через подорожчання. Найдинамічніше розвивалися спеціалізовані магазини сталих продуктів: продажі у 2024 році піднялися на 15%, до €459 млн.

Читайте також: Органічний статус наразі мають близько 350 тис. га сільгоспугідь України