Техніка

Трактори класу потужності 200 к. с. стають дедалі більш технологічними й за функціоналом не відрізняються від флагманських моделей

Середній клас з оновленнями

Середній клас з оновленнями

Трактори класу потужності 200 к. с. стають дедалі більш технологічними й за функціоналом не відрізняються від флагманських моделей.

Ще до початку війни частка тракторів потужністю 200 к. с. активно збільшувалась, і ця тенденція триває й нині. Найпопулярнішим був New Holland Т7060. Цих машин із 2018-го по 2024-й завезли майже 800 одиниць. Попит базувався на надійності й доступності трактора — аграрії вміють рахувати гроші, інвестуючи в ефективні засоби виробництва. Завдяки цьому серію тракторів Т7000 успішно продавали понад 10 років. Зміна вимог до ефективності й функціоналу підштовхнула виробника запропонувати українському ринку оновлену модель. Вона має схожу назву — Т.7, проте її можливості значно перевершують попередню версію.

Більше потужності — менше витрат

Для українського ринку виробник запропонував уже відомий 6,7-літровий дизельний двигун із новою паливною системою Common Rail, який відповідає стандарту TIER 3 й не потребує сечовини для нейтралізації відпрацьованих газів. Три варіанти потужності (180, 200 і 220 к. с.) реалізуються налаштуваннями. У разі роботи з додатковим навантаженням на ВВП або гідросистему, а також під час транспортування вантажів на швидкості більшій за 18 км/год (для трансмісії AutoCommand) або під час перемикання передачі від 16-ї і вище (для трансмісії PowerCommand) система EPM додає до 25 к. с. Звісно, додаткова потужність — це збільшення витрати пального, однак і тут трактор здатен економити. Спеціальні датчики визначають навантаження на ВВП і на привод гідронасоса, і система збільшує потужність саме до потрібного рівня. Таким чином, навіть у важких умовах не виникає дефіциту кінських сил і перевитрат пального.

Максимальна потужність досягається тепер на 1800 об./хв, тоді як раніше — на 2000 об./хв. Відповідно, що менші оберти, то менші витрати пального. Крутний момент збільшився на 15%, що дає змогу менше перемикати передачі й працювати більш плавно.

Три моделі — три комплектації

Кожна модель пропонується у трьох версіях. Бюджетний варіант передбачає оснащення трансмісією Full Powershift — PowerCommandTM і механічним гідророзподільником. Середня комплектація забезпечує комфортнішу роботу з гідравлікою за допомогою електрогідравлічних клапанів і трансмісією Full Powershift — PowerCommandTM. А для максимальної комплектації передбачено ще й установлення безступеневої трансмісії AutoCommandTM (CVT) у поєднанні з електрогідравлічними клапанами.

Для швидкості й продуктивності

Багато сучасного причіпного обладнання розраховано на вищу робочу швидкість. Тому без амортизації переднього мосту неможливо повністю реалізувати потенціал сучасних сівалок й інших машин. В оновленій моделі Т.7 встановили пневмогідроакумулятори, амортизатори та навіть акселерометри, які вимірюють пришвидшення й запобігають «клюванню» під час гальмування. Систему амортизації можна вимкнути, щоб зменшити коливання трактора, коли він працює з навантажувачем. Однак, коли швидкість руху досягає 12 км/год, амортизація автоматично вмикається. У польових роботах це покращує плавність ходу, зменшує буксування й витрату пального, а також точність виконання операції з обробітку ґрунту й сівби.

Слід додати, що максимально допустима вага трактора збільшилась — без баластів він лишається легким. Тобто незалежно від робіт, які виконуються, трактор є максимально економним і продуктивним.

Рульове з опціями

В оновленій моделі реалізовано реактивне рульове керування — залежно від кута повороту коліс опір обертанню змінюється — що більший кут повороту, то важче обертати кермо. Таким чином, оператор приблизно розуміє положення передніх коліс навіть без візуального контролю.

Також як опцію пропонують зміну передаткового числа керма. У стандарті від одного крайнього положення до іншого потрібно зробити чотири оберти керма. Для роботи з навантажувачем, коли доводиться постійно маневрувати, це досить важко. Представлена опція дає змогу змінювати передаткове число керма, до того ж окремо для руху вперед і назад. Система пропонує три режими повороту передніх коліс — повільний, середній і максимальний, а також можливість налаштувати передаткове число за власним бажанням. Що важливо: під час збільшення швидкості руху система автоматично зменшує передаткове число, аби оператор ненароком не зробив різкого маневру.

Гідравліка та ВВП

Базовий гідронасос має продуктивність 120 л/хв, але зазвичай замовляють із продуктивністю 150 л/хв. Для моделей із трансмісією CVT (AutoCommand) доступний насос 170 л/хв. Якщо планується багато працювати з ВВП, можна замовити чотири режими роботи: 540, 540 ECO, 1000 і 1000 ECO. У режимі ECO передбачається робота з незначними навантаженнями, тому двигун працює з меншими обертами й, відповідно, витрачає менше пального.

Погляд із кабіни

Оператору важливо, щоб усередині було зручно, тихо, і ніщо не заважало огляду на 360°. Тому конструктори доклали зусиль, аби робоче місце відповідало сучасним вимогам із комфорту, ергономіки й функціональності. Починаючи від незалежної підвіски кабіни, широкого вибору сидінь і варіантів LED-освітлення й закінчуючи сучасними терміналами, системами автопілотування і авторозвороту — усе спрямовано на розв’язання широкого спектра завдань. Наприклад, за потреби трактор можна оснащувати системою ISOBUS класу III. Це означає, що агрегатоване обладнання може керувати певними системами трактора: задньою навіскою, рульовим керуванням, електрогідравлічними виносними клапанами, вмикати й вимикати ВВП, змінювати швидкість руху. Це не просто збільшує рівень комфорту й спрощує роботу оператора, а насамперед оптимізує виконання роботи — збільшує продуктивність, зменшує витрати пального і підвищує якість.

Розумна інвестиція

Сучасний New Holland Т.7 здатен ефективно працювати як у невеликому господарстві, так і в агрохолдингу. Його функціонал передбачає роботу з усіма сучасними знаряддями й системами точного землеробства. За продуктивність відповідають потужний двигун і економічні трансмісії. Залежно від завдань і умов роботи можна обрати оптимальну комплектацію, яка зробить цей трактор зручним і корисним інструментом будь-якого підприємства.

Владислав Олійник

Поділитись:

ЧИТАЙТЕ БІЛЬШЕ