Зміна тарифних відстаней УЗ до портів спричинила подорожчання перевезень на 2-4,5 дол./т

Рішення «Укрзалізниці» щодо зміни тарифних відстаней між транзитними пунктами у напрямі морського торговельного порту «Чорноморськ» та «Одеса Порт» спричинило суттєве підвищення вартості перевезень.
Про це повідомляє пресслужба Європейської Бізнес Асоціації.
За інформацією компаній-членів Комітету з логістики Асоціації, вартість перевезень подорожчала приблизно до 2-4,5 доларів США за тонну.
«Тарифні відстані для зазначених напрямків не відповідають найкоротшій відстані перевезення, що тягне за собою зростання витрат вантажовідправників.
Використання довших маршрутів призводить до необґрунтованого зростання вартості перевезень, створює серйозний тиск на експортерів та знижує конкурентоспроможність української продукції на міжнародних ринках», – констатують в ЄБА.
На думку експертів Асоціації, така практика тарифікації Укрзалізниці може мати негативні наслідки не лише для українського бізнесу, а у довгостроковій перспективі – і для самого товариства. Подорожчання перевезень змусить клієнтів переорієнтовуватися на альтернативні види транспорту, що потенційно призведе до зменшення обсягів перевезень і, відповідно, доходів.
«Використання найкоротших маршрутів вигідне і самому оператору інфраструктури. Оптимізація маршрутів сприятиме рівномірному розподілу навантаження на мережу, знизить ризики перевантаження окремих ділянок і підвищить загальну ефективність та передбачуваність роботи системи», – зазначили в ЄБА.
Як відомо, наразі ведеться робота над новим законопроєктом, що регулюватиме функціонування ринку залізничного транспорту. На переконання бізнесу, в ньому надзвичайно важливо передбачити стимулювання перевезень за найкоротшими маршрутами. Крім того, варто передбачити механізми, що унеможливлюють непродуктивне використання пропускної спроможності інфраструктури та оперативний перерозподіл невикористаних потужностей.
Необхідно враховувати також і євроінтеграційний рух України. В єдиному європейському залізничному просторі тарифікація інфраструктурних послуг має ґрунтуватися на принципах прозорості, економічної обґрунтованості та недискримінаційного доступу, з урахуванням фактично пройденої відстані. Європейський досвід демонструє, щовпровадження таких підходів сприяє підвищенню ефективності залізничної системи та активнішому залученню вантажовідправників.
З огляду на це, Європейська Бізнес Асоціація вважає за необхідне переглянути підходи до визначення тарифної відстані та розрахунку плати за перевезення вантажів із урахуванням принципу найкоротшого маршруту. Бізнес-спільнота закликає скасувати запроваджені зміни тарифних відстаней між транзитними пунктами у напрямі морського торговельного порту «Чорноморськ» та «Одеса Порт» та забезпечити рівні умови руху для всіх портів.
Нагадаємо, «Укрзалізниця» змінила формування поїздів до Одеського морпорту.