Для України оптимальним рішенням є постійне розширення географічної структури збуту, - думка
Для нашої країни в цілому оптимальним рішенням є постійне розширення географічної структури збуту будь-якого товару з охопленням поставками більшого числа країн і регіонів.
Про це у своїй колонці для АgroТimes розповів д.е.н., провідний науковий співробітник відділу економіки аграрного виробництва та міжнародної інтеграції Національного наукового центру «Інститут аграрної економіки» Богдан Духницький.
За його словами, на практиці у переважній більшості випадків потенційні експортери намагаються сконцентруватись на країнах, що є головними світовими імпортерами певного продукту.
“Наприклад, для м’яса птиці серед неєвропейських країн такими виступають Китай, ОАЕ, Японія, Саудівська Аравія, Філіппіни; яєць – Гонконг, Мексика, Сінгапур, Саудівська Аравія, ОАЕ, Канада, США; меду – США, Канада, Японія, Саудівська, Аравія, ОАЕ; кукурудзи – Китай, Японія, Корея, В’єтнам, Іран, Єгипет; цукру – Індонезія, Китай, США, Південна Корея, Саудівська Аравія та Малайзія.
Тут переважно присутні багато представників різних частин Азії – Близький і Далекий Схід, Південно-Східна Азія, а також Північної Америки. Хоча, як бачимо, деякі з цих ринків вже освоєні українськими експортерами”, – зауважив Богдан Духницький.
При цьому, на переконання науковця, необхідно чітко розуміти, що процес переорієнтації експорту не є швидким. Він потребує багаторівневої підготовки та детального вивчення умов поставок і специфічних вимог, які висуває потенційний покупець з-за кордону.
“Важливе значення має логістика, адже саме через повне блокування наших морських портів на початку повномасштабного російського вторгнення на територію України та неможливість їх повноцінного використання, ми змушені були використовувати європейські маршрути, знижуючи наявний потенціал продажів до країн Азії й Африки.
Функціонування тимчасового морського коридору, яке нині самостійно забезпечується Україною, створює хороші можливості для експорту не лише сировинних, а й перероблених продуктів, паралельно розширюючи можливості логістики, які раніше значно стримувались при використанні лише сухопутних шляхів”, – підкреслив Богдан Духницький.
Нагадаємо, ринок ЄС був визначальним для м’яса птиці, яєць, меду кукурудзи та цукру з України.