Формуйте рівномірний графік продажу яблук
Поточного сезону виробники яблук стикаються з так би мовити новими старими викликами.
По-перше, перспективи внутрішнього ринку яблук туманні через високу ціну на якісне яблуко, низьку купівельну спроможність та значну вимушену міграцію основної цільової аудиторії.
По-друге, купівельна спроможність громадян зазвичай росте з ростом економіки, а ми цього не бачимо в умовах війни.
По-третє, в той же час ціни на яблуко посередньої якості та неекспортних сортів є низькими, і тендери, які проходять на таке яблуко у мережах, – низькоцінові.
Через ситуативні дії (воєнні дії, окупація, руйнування інфраструктури) виникає певний хаос та відчуття певної незрілості внутрішнього ринку як з боку виробників, так і з боку рітейлерів.
Нарешті, залишаються затори на західних кордонах через те, що яблуко – «нескоропорт». Можливо, це зміниться. Поточний експортний сезон яблук із такого, що давав дуже оптимістичні очікування впродовж зими, перетворюється на досить складний для всіх гравців ринку. Вимушені логістичні затримання через низку форс-мажорів і зниження виробництва яблук відбиваються на цінах та позиції українських експортерів.
Щоб оцінити свої можливості та обрати правильну стратегію в таких умовах виробникові треба насамперед все правильно рахувати, враховувати всі фактори. А саме: вартість зберігання та усихання (яблуко при зберіганні дихає і втрачає вагу). Також треба рахувати загальний урожай, формувати рівномірний графік продажів, відповідно до власних інфраструктурних та маркетингових можливостей. Домовлятись про графік постачання з основними покупцями. Постачати постійно, як тільки є прийнятні умови, виконуючи графік постачання.