Українському ринку лохини є куди рости, – спеціаліст
Український ринок лохини недостатньо представлений у супермаркетах та в переробці.
Таку думку в інтерв’ю в журналі «Садівництво по-українськи» висловив Дмитро Гончарук, співзасновник розсадника «Фруктовий Сад АТ» (Київська обл.).
Він розповів, що минулий сезон у сенсі врожайності та якості ягід лохини був майже такий самий, за винятком того, що через війну у 2022 році експортоорієнтовані господарства не встигли скласти контракти, не отримали кредити на добрива, вся ягода пішла на внутрішній ринок. У сезоні 2023 року господарства вже краще підготувалися, і частина ягід пішла на експорт. Зважаючи на те, що цільова аудиторія в Україні зменшилась, проте ціна була стабільною і прогнозованою: всі були готові, що сезон почнеться з 300 грн і впаде до 70–90 грн, тому особливих несподіванок не було.
«Внутрішній ринок хоча і наповнено ягодою, але переважно свіжою. З тим та лохина, яку постачають у мережі, — не найкращої якості, тобто є куди покращуватись, – підкреслив Дмитро Гончарук. – Більшість господарств не охоче працюють із великими мережами через відтермінування платежів, видумані рекламації, тому спрямовують туди ягоду, якщо її в них або надлишок, або відсортовану ягоду нижчої якості, яка не пішла на експорт».
Він також додав, що український ринок також характеризує нерозвинена переробка лохини – дуже мало чого виробляють із цієї ягоди (варення, пастила, різноманітні харчові добавки), ця ніша взагалі відкрита.
«І це можна закладати в певну бізнес-модель вирощування лохини – тобто обирати певні сорти, які згодяться саме для переробки, наприклад, які дружно достигають, і їх можна швидко зібрати, та розраховувати плантацію не під ручне збирання, а під комбайн», – запропонував співвласник розсадника.
Читайте також: Український ринок лохини ще не перегрітий, – експерт