Елеватор

Порти країн Балтії мають обмежений потенціал щодо перевантаження зерна, - думка

Порти країн Балтії мають обмежений потенціал щодо перевантаження зерна, - думка

Порти країн Балтії мають обмежений потенціал щодо перевантаження зерна. Зокрема, в Литві, Латвії та Польщі немає терміналів, здатних перевантажувати вантажі з залізничних вагонів, там є можливість перевантажувати виключно контейнери.

Про це під час Всеукраїнського практичного форуму «ВЛАСНИЙ ЕЛЕВАТОР: зберегти, переробити, продати», який щорічно проводить журнал The Ukrainian Farmer, розповів генеральний директор Bulk & Tank OÜ (Таллінський порт) Естонія Урмас Петерсон.

«У нас також є інтермодальні термінали, які можуть приймати вантажі з різних типів транспортних засобів. Потенціал цих терміналів – 1 потяг на день. Сумарна потужність цих терміналів становить близько 1,5 млн тонн зерна», – уточнив він.

Він нагадав, що у країнах Балтії, на відміну від Польщі, ширина залізничних колій становить 1520/1524 мм. Тому українським експортерам доводиться двічі перекладати колісні пари, що значно здорожчує логістичні витрати.  

 «Ми маємо подбати, щоб у портах, де здійснюються контейнерні перевезення, ширина колії була б відповідною» , – зауважив Урмас Петерсон.

Фахівець також зазначив, що у 2022 році між залізничними компаніями країн Балтії було узгоджено тарифи на перевезення зерна й вони становили менше ніж 25 Є/т.

«Але у 2023 році оператори не уклали угод щодо ціни й фактично тариф становив понад 70 є/т», – уточнив Урмас Петерсон.

Нагадаємо, у Львові розпочав роботу Всеукраїнський практичний форум «ВЛАСНИЙ ЕЛЕВАТОР».