Існують певні ризики у роботі «тимчасових коридорів», - думка
«Тимчасові коридори» можуть і будуть працювати, але у цій схемі існують певні ризики.
Про це у своїй колонці для АgroТimes розповів президент Української зернової асоціації (УЗА) Микола Горбачьов.
Він нагадав, що наразі запрацювали «тимчасові коридори» у Чорному морі, які дозволяють цивільним суднам пройти від Босфору до портів Великої Одеси територіальними водами країн-партнерів України, оминаючи територіальні води, тим самим убезпечуючи вантаж та екіпаж від російських атак. Ці «коридори» та можливість проходження ними Міністерство інфраструктури та Міністерство закордонних справ України узгодили з усіма країнами-партнерами у Чорноморському регіоні: Туреччиною, Румунією, Болгарією тощо.
«Ми вже маємо перший позитивний кейс, коли контейнеровоз JOSEPH SCHULTE вийшов з порту Одеса й дістався Туреччини. Тому я впевнений, що «тимчасові коридори» можуть і будуть працювати, але у цій схемі існують інші ризики. Зокрема, щоб завантажити судно в портах Великої Одеси потрібно щонайменше два-три дні. Якщо у цей час інфраструктура портів знову зазнає ударів від ворожих атак, є ризик пошкодження суден й вантажів. Й хоч Україна запровадила механізм компенсації втрат, я не впевнений, що багато судновласників готові йти «тимчасовими коридорами»», – зауважив Микола Горбачьов.
На переконання президента УЗА, було б доцільним, аби міжнародна спільнота детальніше пропрацювала механізми убезпечення суден в «тимчасових коридорах», наприклад, надала воєнний супровід цивільним суднам. Кораблі НАТО будуть здатні реагувати на загрози, в тому числі на ракетні атаки по портовій інфраструктурі. А бойове чергування літаків F-16, які моментально бачать ракети й реагують на них, апріорі розв’яже питання безпеки у Чорноморському регіоні.
Нагадаємо, для суден, що прямують до та з чорноморських портів, працюватимуть тимчасові коридори. Також ми писали, що перше судно вийшло з порту Одеса й рухається тимчасовим коридором.