Великі компанії займають до 30% у структурі експорту суходолом
З початку повномасштабної війни профайл експортера дещо змінився.
Про це під час вебінару, організованого Українською зерновою асоціацією, розповів в.о. виконавчого директора Української зернової асоціації Сергій Іващенко.
За його словами, до повномасштабного вторгнення близько 90% експорту здійснювалося морем й забезпечувалося фактично 20-ма великими компаніями.
«Станом на сьогодні маємо понад 1 тис. експортерів, які експортують й морем, й суходолом», – зауважив Сергій Іващенко.
Фахівець додав, що в умовах обмеженої роботи українських морських портів значна кількість зернових та олійних культур експортується автотранспортом, залізничними шляхами або через річкові порти Дунаю.
«Наземним транспортом щомісяця можна перевозити близько 1,5 млн тонн зерна. Й в структурі експортування залізницею та автівками переважають малі й середні агровиробники, які напряму перевозять зерно до ЄС або до портів країн Європи. Великі ж компанії займають усього 30% в структурі експорту», – підсумував Сергій Іващенко.
Нагадаємо, ЄК офіційно заборонила імпорт 4 видів української агропродукції до 5 країн Євросоюзу.