Завантаженість українських морських портів впала до 30-35%
Електронна черга у плануванні заходу та виходу суден в/із портів Великої Одеси робить процес прозорим, але не розв’язує проблемні питання проведення інспекцій суден у Босфорі.
Про це повідомляє пресслужба АМПУ.
Удосконалення роботи електронної черги, запровадження онлайн чатів, регулярні наради з портовими операторами та бізнес спільнотою, онлайн моніторинг проходження судном інспекції, щоденне оновлення інформації на сайті АМПУ — всі ці заходи оптимізують та роблять процес прозорим для всіх учасників ринку.
Скорочення черги «зернового коридору» з 150 до 90 суден – результат ефективного планування роботи українським бізнесом та прозоре формування АМПУ механізмів електронної черги. Але це не може задовольнити потребу портів та терміналів, яка складає близько 40 суден на добу. Головною проблемою утворення черги з суден залишається деструктивна позиція рф у проходженні інспекцій у Спільному координаційному центрі.
Російська сторона продовжує планомірно та безпідставно гальмувати інспекцію суден та їх реєстрацію на участь у «Зерновій ініціативі». Щодня відбувається в середньому 5-6 інспекцій з 10 запланованих. Так, в березні було затверджено всіма сторонами СКЦ здійснити 303 інспекціі, але відбулось лише 168. Все це призводить до тижневого, або навіть місячного простою суден в територіальних водах Туреччини.
Як результат – завантаженість українських портів впала до 30-35%, недоекспортовано майже 15 млн тонн продовольчих вантажів, вантажовласники та українські аграрії зазнають значних збитків, а нужденні країни світу не отримують вчасно вкрай необхідне українське збіжжя.
Нагадаємо, за день простою у Босфорі аграрій втрачає 30 доларів на кожній тонні зерна.