Чи можна працювати в ягідництві без добрив?
Успішне вирощування ягідних культур, як і всіх інших, передбачає дотримання технології, а кожна технологія вирощування обов’язково включає в себе живлення рослин.
Кількості добрив при обдуманому внесенні розраховуються на запланований урожай з урахуванням забезпеченості ґрунту елементами живлення.
Але що робити, якщо є проблема з постачанням добрив? Як виростити ягоду, якщо ціни на добрива захмарні?
Дійсно, в минулому сезоні на початку війни багато хто не зміг купити потрібні добрива взагалі або в потрібній кількості. Для багаторічних насаджень це було не надто критично. Така ситуація склалася вперше, і якщо господарства до цього регулярно здійснювали всі необхідні підживлення, то якась частина елементів живлення все-таки була накопичена в ґрунті і рослини змогли їх використати. Пізніше добрива з’явилися на ринку й осінні підживлення були проведені.
Сподіваючись на природну родючість ґрунту, ми не можемо розраховувати на високий урожай. Але непроста ситуація з добривами слугує хорошим стимулом для підвищення ефективності господарства. Складається ситуація, коли потрібно подбати про оптимізацію живлення.
Найперше, потрібно чітко знати, що є у вашому ґрунті і скільки, щоб вносити тільки ті елементи, яких не вистачає, і в оптимальних кількостях. Потрібно обов’язково враховувати реакцію ґрунтового середовища, щоб використати ті форми добрив, які спрацюють найкраще. Важливо не допускати забур’янення насаджень, щоб культурним рослинам не доводилося конкурувати за елементи живлення з бур’янами. Крім того, щоб зекономити добрива, можна комбінувати основне удобрення з позакореневими підживленнями. Проте слід пам’ятати, що позакореневим внесенням добрив повністю забезпечити потребу в елементах живлення неможливо, основне живлення відбувається через корінь. Позакореневі обробки є коригувальними.
Звичайно, здороження ресурсів, які використовуються під час вирощування ягід, призводять до підвищення їх собівартості. Відповідно, реалізовуватися кінцева продукція, тобто ягоди, мають за вищою ціною. Це працює тільки так. Іноді підвищити ціну неможливо. Але це не привід для того, щоб відмовитися від улюбленої справи. Це привід для того, щоб задуматися, що потрібно змінити, вдосконалити, щоб стати більш ефективним виробником і знизити собівартість продукції.