Овочі-Ягоди-Сад

Фермер побоюється закладати великі площі лохини

Фермер побоюється закладати великі площі лохини

Падіння попиту через війну, зниження цін та зростання витрат в умовах подорожчання палива, техніки в умовах девальвації гривні робить лохиновий бізнес менш привабливим, ніж раніше. 

Про це в колонці на AgroTimes пише Олександр Горбатюк, керівник ФГ «Ягідна поляна», що  в Київській області.

«Фермери однозначно не заробили на лохині того, що планували, – підкреслив він. – Попит на свіжі ягоди лохини був, але ж ціна значно зменшилася. І поряд зі зменшенням ціни свіжих ягід більш як у півтора рази зріс курс долара. Це для нас важливо, адже практично весь інвентар, засоби захисту, добрива для лохини прив’язуються до курсу іноземних валют. Скажімо, нам цього року потрібно було змонтувати нове обладнання для холодильника – його вартість визначається в євро». 

Деякі зміни відбулися в попиті на ягоди. Якщо раніше влітку споживачі були орієнтовані на ягоди для свіжого споживання, а в міжсезоння купували заморожену продукцію, то цього року влітку люди брали значні партії ягоди для того, аби самим її заморожувати. «Якби я починав лохиновий бізнес зараз, то, звісно, не ризикував би закладати великі площі, оскільки на цей момент він уже не такий рентабельний, яким був 5-7 років тому. Ціна на ягоди нижча, а витрати — значно більші. Також багато залежатиме від того, чи матимуть великі виробники лохини можливості для експорту. Якщо всі ці ягоди підуть на внутрішній ринок, ціна лохини в новому сезоні обвалиться», – зазначив фермер.

Читайте також: Експерт попередив про банкрутство частини виробників лохини